ثبت بیش از ۳ هزار ازدواج در ایلام
ثبت بیش از ۳ هزار ازدواج در ایلام
سرپرست اداره کل ثبت احوال ایلام گفت: ۳ هزار و ۳۳۲ ازدواج در ده ماه نخست سال جاری در استان ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “نجم الدین خسروی” اظهار داشت: تعداد ازدواج‌های ثبت شده استان در ده ماه ابتدای سال جاری ۳۳۲۰ مورد بوده است که بر اساس میانگین در هر ماه ۳۳۲ و در هر شبانه روز ۱۱ مورد ازدواج در این استان به ثبت رسیده است.

وی افزود: با توجه به اینکه جامعه به سمت پیری جمعیت در حال سوق پیدا کردن است باید شرایط ازدواج آسان در جامعه مهیا شود.

سرپرست ثبت احوال استان ایلام ادامه داد: در استان ایلام با پیگیری‌های استاندار در امر تسهیلات ازدواج به مزدوجین ، استان ایلام رتبه خوبی را در بین دیگر استان‌های کشور دارد.

خسروی به نرخ رشد جمعیت در استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر رشد جمعیت در استان ایلام ۱/۴دهم است که نسبت به دیگر استان‌ها خوب و نسبت به گذشته خود در سطح پایین قرار دارد. 

وی با تاکید بر اینکه سالانه نرخ باروری در استان نیر ۷۴ صدم درصد است مطرح کرد: این آمار در استان ایلام با توجه به آمار دیگر مراکز استان‌ها ۵ صدم درصد بالاتر بوده است.

خسروی در پایان به واقعه طلاق نیز تاکید کرد و گفت: در ده ماه نخست سال جاری ۹۰۱ مورد طلاق در دفاتر ثبت ازدواج و طلاق سطح استان به ثبت رسیده و این آمار متاسفانه با توجه به بافت قومی و قبیله‌ای که در ایلام حاکم است بالا بوده و مسئولین باید در حوزه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی با این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

  • نویسنده : الهام مهدیان