افزایش ۲۰ برابری مبلغ پاداش صرفه‌جویی برق توسط مشترکان، برای تابستان امسال
افزایش ۲۰ برابری مبلغ پاداش صرفه‌جویی برق توسط مشترکان، برای تابستان امسال
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: مبلغ پاداش صرفه‌جویی برق توسط مشترکان برای تابستان امسال تا 20 برابر افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، «ولی اله ناصری» امروز یکشنبه در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران با اشاره به برنامه های وزارت نیرو و تلاش برای نداشتن هیچ محدودیتی در خاموشی مشترکان، اظهار داشت: طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی از اول خرداد ماه امسال اجرایی شده و تا آخر شهریورماه هم ادامه خواهد یافت و همه مشترکان می‌توانند با صرفه‌جویی در مصرف برق از مزایای آن برخوردار شوند.

وی افزود: مشترکان چنانچه در مصرف کولرهای آبی سرعت کولر را از دور تند به دور کند منتقل کنند، به ازای هر ماه ۱۵۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد. اما در مناطق گرمسیری، الگوی مصرف برای مشترکان ۳۰۰۰ کیلو وات است ۱۰ (برابر مناطق عادی )، اگر مشترکان یک کولر را خاموش کنند محاسبه شده معادل یه میلیون تومان و چنانچه دو کولر را خاموش کنند ۱٫۵میلیون تومان در هر ماه پاداش صرفه‌جویی دریافت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام ادامه داد: برای کاهش مصارف خانگی برق در تابستان پیش رو، نیازمند بالا بردن سطح آگاهی مردم می باشیم و همکاری و همراهی اصحاب رسانه استان قطعا در این راستا اثربخش بوده و بسیار حائز اهمیت می باشد.

ناصری با بیان اینکه تاکید ما بر اجرای مصوبه هیات وزیران است که توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده و در آن برای همه حوزه ها از جمله ادارات و خانگی هم تکالیف مشخص شده است، گفت: کاهش ساعت کاری ادارات موجب پایین آمدن میزان خاموشی‌ها خواهد شد و تغییر ساعات کاری از طرف هیات وزیران مصوب و به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده است و ادارات استان ایلام هم ملزم به کاهش مصرف نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هستند.

وی عنوان کرد: در سنوات گذشته با توجه به وقوع خشکسالی های کم سابقه در سطح کشور و کاهش ذخیره آب پشت سدها، ظهور پدیده هایی مثل رمزارزها و همزمان ما هم نتوانسته بودیم تولید برق را اضافه کنیم دچار کمبود برق و خاموشی هایی در سطح کشور شدیم که در تابستان گذشته با اقدامات صورت گرفته و اجرای برنامه های متنوع در سطح کشور بدون اعمال خاموشی برای هم استانی های عزیز سپری شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام با بیان اینکه مدیریت مصرف برق در زمان اوج بار مصرف از جایگاه ویژه ی برخوردار است، بیان داشت: در بخش مصارف خانگی برای جلب همراهی و مشارکت همگانی مردم مشوق های جذابتری نسبت به سال قبل در نظر گرفته شده است و در سال جاری یک سیاست کلی وجود دارد که نخست طرح پاداش صرفه جویی و دوم قانون افزایش پلکانی تعرفه برای مشترکان پرمصرف است.

وی ضمن تاکید بر پایش مستمر و شناسایی و قطع برق مراکز استخراج رمزارزها، اظهار کرد: جهت مدیریت بار و کاهش مصرف برق، وزارت نیرو در سال گذشته ۱۰۰ برنامه را انجام و امسال نیز ۱۴۰ برنامه را به انجام خواهد رساند.

ناصری با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه روستایی، از ۶۲۵ روستایی که در استان برق دار هستند ۱۳۰ روستا را بازسازی کردیم و امسال هم ۱۳۰ روستای دیگر را در دست اجرا داریم، افزود: در سال قبل میزان ۲۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار نصب کردیم و بنا داریم ۳۰۰ کیلومتر دیگر از کابلهای سیمی موجود را به کابل خودنگهدار تبدیل کنیم و ان شاءالله به زودی کل شبکه سیمی داخل استان به کابل خودنگهدار تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام با بیان اینکه امسال ما باید ۴۵ مگاوات صرفه جویی در برنامه‌ های بار و مدیریت مصرف در استان داشته باشیم، تصریح کرد: بر این اساس سهم مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف صنعت ۴، کشاورزی ۲۲، اداری ۸، تجاری ۳، مولد ۳ و خانگی ۶ مگاوات است، که برای کاهش مصرف راهکارها و مشوق هایی در نظر گرفته شده است.

  • نویسنده : الهام مهدیان