توجه به نماز چالش های پیش روی جامعه را مرتفع می کند
توجه به نماز چالش های پیش روی جامعه را مرتفع می کند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه ترویج فرهنگ نماز بسیاری از آسیب ها و چالش های پیش روی جامعه را مرتفع می کند، گفت: مسابقه پیامکی نماز به مناسبت ماه مبارک رمضان در برنامه رادیویی «ئاساره‌واران» صدای مرکز ایلام برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “عمران خودآموز” ظهر امروز(۲۳ اردیبهشت) در نشست شورای اقامه نماز این استان، اظهار کرد: توسعه و ترویج فرهنگ نماز با بهره گیری از ابزار هنری، فرهنگی و رسانه ای در طول سال در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بی شک ترویج فرهنگ نماز بسیاری از آسیب ها و چالش های پیش روی جامعه را مرتفع خواهد کرد، افزود: ستاد اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندان و فرهیختگان استان که در حوزه نماز فعالیت کرده و یا به تولید اثر می پردازند در حد توان حمایت می کند.

خودآموز با بیان اینکه برنامه ها و فعالیت های متعددی با موضوع و محوریت نماز در سطح انجمن های هنری و فرهنگی، موسسات قرآن و عترت، کانون های فرهنگی و هنری مساجد و  رسانه های استان اجرا می شود، گفت: در سال گذشته نیز جشنواره رسانه و نماز در سطح استان برگزار شد که در پایان از رسانه های فعال در حوزه ترویج فرهنگ نماز تقدیر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام افزود: فعالیت ها و برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سال ۹۸ در سامانه سجاده بارگذاری شده است و همزمان با ماه مبارک رمضان نیز برنامه های فرهنگی با محوریت فضای مجازی در راستای تعمیق فرهنگ نماز در سطح استان برگزار می شود.

خودآموز بیان کرد: مسابقه پیامکی نماز به مناسبت ماه مبارک رمضان در برنامه رادیویی «ئاساره‌واران» هر روز از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱ از رادیو ایلام با همکاری  صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد اقامه نماز با موضوع  کتابخوانی و بحث احکام نماز برگزار می شود که با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

وی با بیان اینکه  مسابقه کتابخوانی قرآن و نماز نیز در سطح کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: ترغیب و تشویق  رسانه ها و فعالان فضای مجازی در خصوص انتشار پیام ها و مطالب مرتبط با نماز در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

  • نویسنده : الهام مهدیان