توجه به نشان استاندارد و برچسب انرژی در خرید کولر ضروری است
توجه به نشان استاندارد و برچسب انرژی در خرید کولر ضروری است
مدیر کل استاندارد ایلام اعلام کرد: کولرهای آبی و گازی مشمول استاندارد اجباری هستند و عرضه این محصول بدون علامت استاندارد ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “مهناز همتی” با بیان اینکه همه ساله و با آغاز فصل گرما استفاده از کولرهای آبی و گازی دو چندان می شود، اظهار کرد: تاکنون ۶ استاندارد ملی در رابطه با محصول کولر گازی و ۴ استاندارد ملی در مورد کولر آبی تدوین شده است که عرضه آن بدون درج علامت استاندارد و برچسب مصرف انرژی ممنوع است.

همتی، با اشاره به اینکه هنگام مصرف کولر، مصرف برق نیز افزایش می یابد، تاکید کرد: شهروندان به هنگام خریداری کردن کولرهای گازی و آبی و یا ملزومات برقی دیگر، به برچسب انرژی نصب شده بر روی کالا توجه کنند که سبب می‌شود که انتخاب ما انتخابی صحیح باشد.

مدیر کل استاندارد استان، با اعلام اینکه کنترل و نظارت دقیق بر کیفیت محصولات، به طور مستمر توسط بازرسان و کارشناسان این اداره کل از مراکز عرضه انجام می شود، به شهروندان و مصرف کنندگان توصیه کرد: در صورت مشاهده محصولات مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد، موضوع را از طریق سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۱۵۱۷، (سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد ایلام)، منعکس نمایند.

  • نویسنده : الهام مهدیان
  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل استاندارد ایلام