تنها راه مقابله با کرونا پیشگیری است
تنها راه مقابله با کرونا پیشگیری است
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه تنها راه مقابله با کرونا پیشگیری است، تصریح کرد: با فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزش مردم می‌توان از شیوع و انتقال این ویروس جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سپهر ایلام در کرمانشاه، “ابراهیم شکیبا” در جلسه هماهنگی با مقابله با ویروس کرونا  که بعدازظهر امروز با حضور مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری کرمانشاه، معاون شهردار و مجموعه مدیریت شهری کرمانشاه به میزبانی شهرداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در اوایل شیوع ویروس کرونا  گفته می‌شد که تنها افراد سالمند و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند در معرض خطر هستند، اما امروز آمارها نشان می‌داد که قشر جوان و حتی کودکان به این ویروس مبتلا می‌شوند.

وی افزود: متأسفانه این ویروس تمام ارگان‌های بدن را درگیر می‌کند و گاهاً بیماران را در درازمدت با عوارض متعددی مواجه خواهد کرد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: باید فرض را بر این گرفت که امسال واکسن ویروس کرونا ساخته نخواهد شد، بنابراین مردم باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

شکیبا از افزایش تعداد بیماران بستری شده در این استان به ۵۰۸ نفر خبر داد و گفت: شرایط بسیار دشواری برای کرمانشاه ایجاد شده است.

وی با اشاره به نقش حوزه شهری برای مقابله با ویروس کرونا، افزود: در شرایط اقتصادی موجود تعطیلی مفهومی ندارد و در این حوزه تنها راه مقابله با این بیماری نظارت و کنترل صنوف، مراکز و… است.

شکیبا به هزینه‌های درمان و بستری بیماران مبتلا به کرونا اشاره و تاکید کرد: هزینه‌های پیشگیری بسیار کمتر از هزینه‌های درمان است.

  • نویسنده : فاطمه مهدیان