تمام تلاش و همت پلیس، سهولت تردد زائران است
تمام تلاش و همت پلیس، سهولت تردد زائران است
فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به آغاز ماموریت بزرگ اربعین حسینی، گفت: با تشکیل تیم‌ها و گشت‌های انتظامی و کنترل جاده‌ای، تمام تلاش و همت پلیس، سهولت تردد زائران است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، سردار «جمال سلمانی» شامگاه جمعه در گفتگو با رسانه‌های استان اظهار داشت: با بسیج تمامی امکانات و نیروها در سطح استان تلاش می‌کنیم به نحو احسن از زائران اباعبدالله الحسین (ع) استقبال خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به آغاز ماموریت بزرگ اربعین حسینی، گفت: با تشکیل تیم‌ها و گشت‌های انتظامی و کنترل جاده‌ای، تمام تلاش و همت پلیس، سهولت تردد زائران است.

فرمانده انتظامی استان ایلام خاطرنشان کرد: بالاترین توان و نیرو برای کمک به زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده و ان شاءالله این حرکت عظیم الهی که به عنوان بزرگترین رزمایش جهان اسلام به شمار می‌آید بدون مشکل خاصی انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: تمام تمرکز ما بر این است که امنیت خوب و مطلوبی را هم از لحاظ ترافیکی و هم از نظر امنیتی برای زائران اربعین حسینی فراهم کنیم و تردد آن‌ها در مرز مهران را تسهیل کنیم و در کمترین زمان ممکن از مرز خارج شوند.

سردار سلمانی با اشاره به آمادگی ۱۰۰ درصدی پلیس استان در این ایام، تاکید کرد: تمامی امکانات و تجهیزات برای خدمت رسانی در سطح استان بسیج شده، در حال حاضر تمامی نیروها اعم از نیروهای پلیس راه و راهور، انتظامی و یگان ویژه تمامی سطح استان را تحت نظر دارند.

وی با بیان اینکه تمامی محورهای مواصلاتی توسط دوربین‌های کنترل سرعت هوشمندسازی شده است گفت: از زائران عزیزی که با خودروی شخصی قصد عزیمت به استان ایلام و پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی در شهرستان مهران را دارند تقاضا داریم که به قوانین راهنمایی و رانندگی پایبند بوده و از هرگونه انجام حرکات حادثه ساز اعم از سرعت و سبقت غیر مجاز، عدم استفاده از تلفن همراه حین رانندگی و رعایت فاصله طولی مناسب در طول مسیر را رعایت کنند و هر موقع احساس خستگی کردند در مکان‌های که در طول محورهای مواصلاتی در نظر گرفته شده است استراحت کرده و سپس به مسیر خود ادامه دهند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه هم اکنون ۵۰ تیم گشتی پلیس راه و انتظامی در محورهای مواصلاتی سطح استان فعال هستند گفت: تا چند روز آینده با توجه به افزایش حضور زائران، این گشت‌ها به ۹۰ تیم در محورهای مواصلاتی افزایش خواهد یافت.

سردار سلیمانی با اشاره افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها نسبت به سال‌های گذشته گفت: زائران حسینی هنگام ورود به شهرستان مهران خودروهای خود را در پارکینگ‌های مجاز پارک کرده و از پارک خودرو جلوی درب منازل مردم، داخل بلوارها و مناطق ممنوعه خودداری کنند.

وی یادآور شد: زائرانی که خودروهای خود را در مسیرهای ممنوعه و جلوی درب منازل و بلوارها پارک کنند، بلافاصله با استفاده از جرثقیل و یدک کش‌ها به پارکینگ‌های که از قبل مشخص شده‌اند منتقل می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: زائران در صورت جابجایی و انتقال خودرو می‌توانند از طریق تماس تلفنی با سامانه‌های ۱۱۰ و ۱۲۰ از نحوه وضعیت خودرو خودمطلع شوند.

سردار سلمانی در پایان تصریح کرد: با توجه شرایط گرمای حاکم بر شهر مهران، زائران جهت جلوگیری از آتش گرفتن خودروها از وجود هرگونه وسایل آتش زا از قبیل فندک، اسپری، مواد خوشبوکننده، وسایل الکترونیکی، عینک، اشیا پلاستیکی و.‌… در داخل خودرو خودداری کنند.

  • نویسنده : الهام مهدیان