تمام امکانات و ظرفیت های استان ایلام علیه کرونا بسیج شود
تمام امکانات و ظرفیت های استان ایلام علیه کرونا بسیج شود
استاندار ایلام با اشاره به چند برابر شدن تعداد مبتلایان کرونا در ایلام، گفت: تمام امکانات و ظرفیت های استان ایلام علیه کرونا بسیج شود.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “قاسم سلیمانی‌دشتکی” ظهر شنبه در چهل و یکمین نشست ستاد استانی کرونا که به صورت فوق‌العاده و در یک روز تعطیل برگزار شد، ضمن تذکر به معاون دانشگاه علوم پزشکی به خاطر عدم استفاده از ماسک در حین سخنرانی، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید خود در رعایت پروتکل‌های بهداشتی الگو باشد.

وی در ادامه ضمن تشکر از اعضای ستاد استانی کرونا به خاطر تشکیل جلسه در یک روز تعطیل، گفت: تمام امکانات و ظرفیت‌های استان باید برای مقابله با بیماری کرونا بسیج شود.

وی سپس خواستار تامین اعتبار خرید ابزار و امکانات لازم از جمله دستگاه ونتیلاتور برای استفاده بیماران در استان شد و افزود: با توجه به اهمیت و حیاتی بودن این دستگاه‌ها در نجات جان بیماران در نهایت کمی و کاستی هزینه‌ها برای خرید این وسایل از اعتبارات استانی انجام شود.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه خواستار تجهیز دو مکان مجزا برای کمک رسیدگی به حال بیماران کرونایی در استان شد و بیان کرد: باید بر اساس استانداردهای لازم مکان‌هایی به عنوان نقاهتگاه مردان و زنان تامین و جداسازی شود و از این ظرفیت برای کاستن بار بیمارستان‌ها در این شرایط خاص استفاده شود.

وی در ادامه خواستار برخورد شدید با عوامل نقض کنندگان مصوبات ستاد کرونا در سطح جامعه شد و گفت: وضعیت کرونا در استان بسیار نگران کننده و خطرناک است و سه برابر شدن تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها ظرف هفته گذشته یک هشدار باش کامل برای رعایت کامل و جدی دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی است.

وی تاکید کرد: همه دستگاه‌ها و نهادها و ارگان‌های مختلف موظف به اجرای کامل مصوبات ستاد کرونا هستند و قصور در عدم اجرای آنها برای نقض کنندگان و مسئول آن نهاد و اداره پیگرد قانونی در پی خواهد داشت.

وی در ادامه بر اهتمام جدی دستگاه‌های نظارتی در برخورد با عوامل و برهم زنندگان امنیت سلامت مردم تاکید کرد و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه نیاز به نظارت بیشتر و اعمال جدی تر قانون در برخورد با افرادی است که نسبت به این دستورالعمل‌ها بی تفاوت هستند و در این راستا لازم است برای حفظ سلامت مردم بی ملاحظه و قاطعانه برخورد کرد.

  • نویسنده : الهام مهدیان