تلفن های ثابت در روستای حسن گاوداری خاموش شد/مسئولان جوابی قانع کننده نمی دهند
تلفن های ثابت در روستای حسن گاوداری خاموش شد/مسئولان جوابی قانع کننده نمی دهند
بیش از یک ماه است که تلفن های ثابت در روستای حسن گاوداری از توابع شهرستان سیروان قطع می باشند ولی تاکنون اقدام بایسته ای از سوی مسئولان ذیربط انجام نشده و این در حالی است که تلفن همراه نیز از لحاظ آنتن دهی با مشکلات فراوانی روبرو می باشد و از اینترنت هم خبری نیست.

جمعی از اهالی روستای حسن گاوداری از توابع شهرستان سیروان از قطعی مکرر تلفن ثابت و همراه گلایه دارند و این بار دست به دامن رسانه ها شدند تا شاید مسئولان استان برای رفع مشکلات آنان چاره اندیشی کنند.

این روستا در زمینه های مختلف با مشکلات فراوانی روبرو است ولی با مراجعه به مسئولان ذیربط، جواب قانع کننده، نمی شنوند.

در دنیای کرونایی و برای استفاده دانش آموزان از برنامه شاد و دانشجویان برای استفاده از اینترنت به ناچار والدین آنها هر روز ۲۰ کیلومتر طی می کنند تا فرزندان آنها بتوانند در امتحانات شرکت کنند.

اهالی این روستا منبع درآمدی آنچنانی ندارند و می بایست هزینه های سرسام آوری متحمل شوند تا بتوانند به اینترنت دسترسی پیدا کنند.

مسئولان مخابرات منطقه نداشتن کابل و سرقت  کابل در مابین روستای سرابکلان و روستای مذکور را بهانه کرده اند و این در حالی است که این موضوع منطقی نیست و اگر هم اینچنین باشد مگر بایستی اهالی روستا نگهبان و یا از کابل مخابرات محافظت کنند.

مخابرات در ازای مکالمه تلفنی از مشتریان پول اخذ می کند و وظیفه دارد در قبال پولی که می گیرد به مردم خدمات ارائه کند، پس چرا در قبال مردم این روستا بی تفاوت است و توجهی به خواسته های آنان نمی کند.

انتظار میرود که مسئولان شهرستان فکری به حال مردم کنند و نگذارند مشکلات مردم روز به روز بیشتر شود.

 یکی از کارشناسان مخابرات استان ایلام گفت: مشکلات اصلی تلفن ثابت در دو روستای حسن گاوداری و  روستای اسلامیه از توابع شهرستان سیروان که هرکدام از ابتدای سال تاکنون چندین بار به سرقت رفته است که هربار وصل مجدد گردیده ولی متأسفانه در حاضر ارتباط تلفنی این دو روستا قطع است.

وی اظهار داشت: فاصله روستای حسن گاوداری تا مرکز سرابکلان ۲۴۰۰متر می‌باشد، از آنجایی که طول مسیر هوایی می‌باشد امکان سرقت بیش از حد بوده، لذا پیشنهاد می شود ” اول اینکه طول این مسیر خاکی شود و ارتباط از طریق کابل زمینی برای این روستا مجدد وصل گردد.

وی  ادامه داد: پیشنهاد دوم” ارتباط این روستا از طریق فیبر نوری کشیده شود و یک کافو نوری در این روستا نصب گردد چون سارقین به سراغ فیبر نوری کمتر می‌روند، فیبر نوری هم از طریق زمینی قابل اجرا می‌باشد، هم هوایی.

وی تصریح کرد: روستای اسلامیه در فاصله ۱۴۰۰متری شهر لومار واقع شده که کابل هوایی آنها از کنار جاده اصلی و درکنار درختان کالیبتوس قرار دارد که در طول سال چندین بار به سرقت میروند.

وی گفت: پیشنهاد می شود از طریق کابل زمینی که دیگر شاهد سرقت نخواهیم بود و هزینه های اضافی دیگر برای مخابرات نخواهد داشت و  دوم اینکه ایجاد کافو نوری از طریق فیبر نوری با وجود فاصله کمی که تا مرکز دارد، می تواند مشکلات کنونی را برطرف کند.

انتظار میرود که مخابرات استان ایلام برای رفع مشکلات اساسی روستاهای مذکور با اختصاص اعتبارات ویژه ، مشکل چندین ساله آنان را برطرف کند و برای تحقق نامگذاری سال جاری که توسط مقام معظم رهبری بنام سال “جهش تولید ” نامگذاری شده است،برای این روستائیان تولید کننده قدمهای مثبتی بردارد، به یقین با این اقدام هم از مهاجرت روستائیان جلوگیری می شود و هم نامگذاری سال در این مناطق، محقق خواهد شد.