تغییر ارکان وسیله نقلیه بدون اخذ مجوز پلیس راهور ممنوع است
تغییر ارکان وسیله نقلیه بدون اخذ مجوز پلیس راهور ممنوع است
رئيس پليس راهنمایی و رانندگی استان گفت : هرگونه تغییر در ارکان وسیله نقلیه شامل اتاق ،شاسی و موتور صرفا با اخذ مجوز از پلیس راهور امکانپذیر است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، سرهنگ “ابوالفضل کوهزادی” اظهار داشت : مطابق ماده ۳۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و ماده ۲۱ آیین نامه راهنمایی و رانندگی ،مالکان وسایل نقلیه باید قبل از تعویض ارکان اصلی و رنگ وسایل نقلیه مجوز لازم از واحدهای شماره گذاری اخذ کنند.

وی افزود : در تعویض ارکان اصلی و رنگ ،اخذ مجوز اولیه ،ارائه فاکتور معتبرکارخانه سازنده یا اسناد گمرکی قطعه وارداتی ،نو(غیرمستعمل) بودن قطعه جدید و رعایت شرایط لازم برابر دستورالعمل صادره الزامی است.

سرهنگ کوهزادی با اشاره به اینکه صرفا در مرکز استان به این قبیل خودروها خدمات ارائه می شود از مالکان وسایل نقلیه خواست : برای دریافت خدمات شماره گذاری به ناچار بایستی وسایل نقلیه خود را به مرکز تعویض پلاک استان دلالت دهند.

این مقام مسئول در ارتباط با آثار قانونی تعویض خود سرانه و بدون مجوز ارکان وسیله نقلیه گفت : در صورتی که دارنده وسیله نقلیه بدون تحصیل مجوز از راهور اقدام به تعویض قطعات اصلی کند بنا به تشخیص واحد رسیدگی به اعتراضات مندرج در ماده (۵) متخلف ملزم به پرداخت یک چهارم تا یک هشتم قیمت قطعه و یا رنگ تغییر یافته خواهد شد.

وی گفت: چنانچه قطعه تغییر یافته فاقد استانداردهای لازم و مقررات فنی باشد نسبت به اوراق نمودن خودرو اقدام خواهد شد.

  • نویسنده : الهام مهدیان
  • منبع خبر : پایگاه خبری سپهر ایلام