تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در کرمانشاه بیش از ۲ برابر شد
تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در کرمانشاه بیش از ۲ برابر شد
رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ نفر از مبتلایان به کرونا در استان جان خود را از دست دادند، گفت: این تعداد نسبت به روز گذشته هشت نفر افزایش یافته است.

«مهدی محمدی» روز یکشنبه افزود: مجموع جان باختگان استان کرمانشاه بر اثر ابتلای قطعی به کرونا از ابتدای اپیدمی تاکنون  به یک هزار و ۵۹۹ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد بستری‌های کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان در ۲۴ ساعت گذشته به ۸۰۴ نفر رسیده است، گفت: این تعداد نسبت به روز قبل ۳۳ نفر افزایش نشان می دهد.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۱۷/۵ درصد از بیماران هم اکنون در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که ۳/۶ درصد آنها با حال وخیم به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

محمدی همچنین گفت: بیشترین تعداد با ۱۷/۷ درصد بیماران در بیمارستان فارابی کرمانشاه بستری هستند و ۴۴/۵ درصد بیماران کووید ۱۹ نیز در مراکز درمانی شهرستان‌های استان تحت مراقبت می باشند.

تعداد بستری ها به هزار و ۸۰۰ نفر می‌رسد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز اعلام کرد: براساس مشاهدات قبل و الگوی انتقال بیماری پیش بینی می کنیم در اوج بیماری پیک چهارم تعداد بیماران بستری به هزار و ۸۰۰ نفر برسد که نسبت به پیک قبل حدود ۶۰۰ بیمار بستری افزایش خواهیم داشت.

دکتر «محمودرضا مرادی» افزود: با اختصاص ۱۰۰ تخت رزرو باید آمادگی پذیرش روزانه ۱۰۰ بیمار بستری را داشته باشیم.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت کرونا اکنون در کرمانشاه اسلام آبادغرب، کنگاور، پاوه، سرپل ذهاب، گیلانغرب، صحنه، سنقر و کلیایی، هرسین، دالاهو و قصرشیرین قرمز، شهرهای جوانرود و روانسر نارنجی و ثلاث باباجانی نیز زرد است.

  • نویسنده : فاطمه مهدیان
  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا