تعداد روحانیون مستقر در ایلام نزدیک به ۲ برابر شده است
تعداد روحانیون مستقر در ایلام نزدیک به ۲ برابر شده است
مدیرکل تبلیغات استان ایلام گفت: در شش ماهه گذشته تعداد روحانیون مستقر در ایلام نزدیک به ۲ برابر شده است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، حجت الاسلام محمد علی نجفی عصر روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: امسال با اقدام‌های انجام گرفته شمار روحانیان و مبلغان دینی در استان دو برابر شده است.

وی اجرای فعالیت متناسب با اقدام‌های زیست بوم را از رویکردهای جدید این مجموعه عنوان و افزود: بر اساس این رویکرد ابلاغ برنامه‌های یکسان از سوی مرکز حذف و فعالیت‌های دینی به صورت بومی در استان‌ها انجام می‌شود.

حجت الاسلام نجفی با اشاره به برگزاری همایش تبلیغ گفتمان ساز با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان، افزود: یکی از رویکردهای دیگر سازمان تبلیغات در حوزه تبلیغ این است گفتمان ساز و جریان ساز باشد و تبلیغ بین مردم تبدیل به گفتمان شود که این رویکرد در استان آغاز شده است و تلاش می‌شود در این فعالیت‌ها، تبلیغ با رویکرد گفتمان ساز برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات استان ایلام با بیان اینکه در سه ماهه اخیر ۱۳ مسجد در شهر ایلام دارای امام جماعت شده‌اند، یادآور شد: هیئت‌های مذهبی فعالیت شان در ایام فاطمیه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی رو به رونق بوده است و بیش از ۹۰ درصد هیئت‌های ما پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسمات رعایت کرده‌اند.

نجفی گفت: پایگاه‌های اجتماعی که به همت این اداره کل در مناطق حاشیه و آسیب خیز شهرهای استان ایجاد شده است سال آینده به سه برابر افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، قرارگاهی با همکاری حوزه علمیه استان راه اندازی شده که نقش هماهنگی و ایجاد انگیزه و تزریق محتوا را دارد و مردمی سازی تبلیغ یکی از رویکردهای سازمان تبلیغ است و هر کسی که می‌تواند اثرگذاری دینی داشته باشد در واقع مبلغ دینی است.

مدیرکل تبلیغات استان ایلام اضافه کرد: کار فرهنگی و کار تبلیغی را با نگاه مهندسی شده و بر اساس اثرسنجی میدانی آنها انجام می‌دهیم، اثربخش بودن کارهای فرهنگی و تبلیغی یکی از رویکردهای تبلیغات استان ایلام است.

وی گفت: سال آینده اتاق وضعیت فرهنگی در این اداره کل تکمیل و شروع به کار خواهد کرد، این کار باعث می‌شود تصمیمات حساب شده تری اتخاذ شود.

  • نویسنده : الهام مهدیان