تشدید نظارت بر شهربازی های ایلام با شروع فصل تابستان
تشدید نظارت بر شهربازی های ایلام با شروع فصل تابستان
مدیرکل استاندارد ایلام گفت: با توجه به فصل تابستان و افزایش استفاده از مکان های تفریحی از جمله شهرهای بازی، نظارت مستمری بر مجموعه شهربازی های استان توسط بازرسان این اداره کل صورت خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، شهربازی ها از آن دست مکان هایی است که بسیاری از افراد به ویژه کودکان و نوجوانان اشتیاق زیادی برای رفتن به آنجا دارند.

شهربازی ها نه تنها برای قشر سنی کودک و نوجوان و جوان که اتفاقا برای شمار زیادی از بزرگسالان هم یکی از نخستین گزینه های انتخابی و تخلیه هیجان در اوقات فراغت است. اما تخلیه هیجانی و شادی در این مکانها همیشه پایان خوشی نداشته و گاهی به علت استاندارد نبودن همین وسایلی که بسیار پرطرفدار است، اتفاقات تلخ و ناگواری رقم خورده است.

با آغاز فصل تابستان علاوه بر همشهریان، مسافران بسیاری نیز میهمان این استان می شوند و یکی از مکان های تفریحی ای که خانواده ها بستگان خود را به آنجا دعوت می کنند همین شهربازی ها است و بنابراین شمار بیشتری از افراد از وسایل بازی استفاده خواهند کرد.

خانواده هایی که با هدف تفریح و شادی خود را به شهربازی ها می رسانند انتظار دارند متولیان امر نظارت کاملی بر امنیت وسایل بازی داشته باشند تا ساعات خوشی را در کنار عزیزانشان سپری کنند و اخبار ناگواری که به علت غیراستاندارد بودن وسایل بازی شهربازی ها شنیده ایم کم نبوده و همین امر نه تنها لزوم که ضرورت توجه بیشتر بر امنیت این وسایل را مورد تاکید قرار می دهد.

مدیرکل استاندارد ایلام، با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد و به منظور تامین ایمنی و سلامتی مصرف کنندگان، تجهیزات شهربازی ها در کشور مشمول استانداردهای اجباری شده است.

مهناز همتی یادآور شد: اداره کل استاندارد ایلام در برنامه ریزی های خود برای استانداردسازی تجهیزات در این استان گام موثری برداشته و در جایی که منافع مردم در خطر باشد به جدیت با متخلفان برخورد و آنان را به مراجع قضایی معرفی می کند.

همتی در ادامه عنوان کرد: تمام تجهیزات اماکن تفریحی باید استاندارد بوده و تمام موارد ایمنی در آنها رعایت شود؛ در غیر این صورت به تعطیلی آن مجموعه منجر خواهد شد.

مدیرکل استاندارد ایلام در پایان با بیان اینکه برای حفظ امنیت و سلامت جانی استفاده کنندگان از این وسایل نظارت خود را بر کیفیت و میزان ضریب امنیت این وسایل افزایش داده ایم، تاکید کرد: ایجاد امنیت خاطر برای استفاده از وسایل بازی در محیطی استاندارد و با آرامش را برای هم استانی های عزیز برخود واجب می دانیم و انتطار می رود استفاده کنندگان محترم هم در هنگام استفاده از وسیله بازی، مدارک مبنی بر استاندارد بودن وسیله را از مالک وسیله مطاابه نمایند و در صورت عدم ارایه مدارک لازم، به هیچ وجه از وسیله بازی استفاده ننماید.

  • نویسنده : الهام مهدیان
  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل استاندارد ایلام