تشدید نظارت استاندارد بر مراکز عرضه قطعات یدکی خودرو
تشدید نظارت استاندارد بر مراکز عرضه قطعات یدکی خودرو
مدیرکل استاندارد ایلام از تشدید نظارت استاندارد بر مراکز عرضه قطعات یدکی خودرو در ایلام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام،”مهناز همتی” اظهار کرد: بازرسان استاندارد ایلام، با حضور نمایندگانی از سازمان صمت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان، پلیس امنیت اقتصادی، فرمانداری و تعزیرات استان به منظور نظارت و کنترل کیفیت قطعات خودرویی و همچنین قاچاق این قطعات نظارت خود را بر مراکز عرضه قطعات خودرو در استان آغاز کردند.

وی گفت: تمامی لوازم یدکی عرضه شده به مردم باید کد شناسه و کد رهگیری داشته باشند.

همتی بیان کرد: در این نظارت ها ضمن بازرسی از چند واحد صنفی بازرسی، هر دستگاه کالاها را در حوزه تخصصی خود، مورد بررسی قرار دادند.

وی با بیان اینکه تمامی تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان لوازم یدکی موظف به نصب این کد برروی کالاها هستند افزود: در غیر این صورت طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تخلف محسوب شده و برابر قانون مبارزه با قاچاق بامتخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

همتی گفت: بازرسان استاندارد نیز از نظر داشتن نشان استاندارد و همچنین اصالت کد ده رقمی رهگیری استاندارد کالاها را مورد بررسی قرار دادند و طی این اقدام تعدادی قطعات خودرو مانند آینه و چراغ خودرو غیر استاندارد کشف و در محل توقیف شدند.

مدیرکل استاندارد ایلام در پایان تاکید کرد: تمامی واحدهای تولیدی، خدماتی و توزیعی و اصناف در استان زیر ذره‌بین بازرسان هستند و به صورت مداوم بر نحوه عملکرد آنها نظارت می‌شود.

  • نویسنده : الهام مهدیان
  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل استاندارد استان ایلام