تحول و آرامش جامعه از طریق معلم به وجود می آید/پایندگی معلم باعث درخشش دانش آموزان می شود
تحول و آرامش جامعه از طریق معلم به وجود می آید/پایندگی معلم باعث درخشش دانش آموزان می شود
آیین زنگ سپاس معلم در مدرسه ابتدایی شهیده ربابه‌کمالی شهر ایلام و باحضور علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی دیگر از مسئولان، فرهنگیان و دانش آموزان برگزار شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام، “علی درویشی” مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در این آیین ضمن تبریک فرارسیدن هفته گرامیداشت مقام معلم و تسلیت فرارسیدن شهادت استاد شهید مرتضی مطهری (ره) اظهار کرد: در همه کشورهای جهان معلم قدر و منزلتی ویژه دارد چراکه همگان فهمیده اند اگر به دنبال تحول و آرامش در جامعه باشند ابتدا باید معلم متحول شود و یا آرامش داشته باشد. در بعضی از کشورهایی که بیشتر در حوزه تعلیم و تربیت کار کرده اند یکی از افتخارات آن ها این است در محله هایی که معلمان در آنجا ساکن هستند زندگی کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام ادامه داد: معلم مهد علم و فرهنگ و دانش است. وقتی معلم پاینده باشد کودکان می توانند در سطح دنیا درخشش داشته باشند.

علی درویشی اضافه کرد: معلمان ما سرآمد و تلاشگر هستند و قطعا حرفی برای گفتن دارند. وقتی این همه معلم خوب در سطح استان داریم بچه های ما باید در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشند. قدر معلم حتی از قدر پدر هم بالاتر است چراکه پدران تربیت جسمانی و معلمان تربیت معنوی و روحانی کودکان را برعهده دارند.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: هرفعل و انفعالی اجتماعی که برای بچه ها اتفاق بیفتد از دریچه نگاه معلم صورت می پذیرد. این یعنی گفتار و رفتار معلمان روی دانش آموزان اثر می گذارد و این مسئله در فکر دانش آموزان به صورت مستقیم و غیرمستقیم نهادینه شده است.

وی همچنین گفت: دانش آموزان مانند خمیری هستند که میتوان آن ها را به اشکال متفاوتی تبدیل کرد پس چه بهتر دانش آموزانی تربیت کنیم که اهل تقوی، قرآن، علم و فرهنگ و دانش، اهل احترام و سایر ارزش های مادی و معنوی باشند. قطعا اگر بخواهید هرگونه تحول اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و … در جامعه به وجود بیاید از طریق معلم این مهم میسر می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در پایان با اشاره به فداکاری ها و جلوه های ویژه و خاص معلمان استان ایلام، اضافه کرد: در استان ایلام معلمانی داشته و داریم که حتی بیماری سرطان نتوانست مانع از انجام وظیفه مقدس تعلیم و تربیت آن ها شود، معلمانی داریم که با پای شکسته در سر کلاس درس حاضر شده اند و نخواستند کلاس و مدرسه تعطیل شود، معلمانی داریم که دو سال است نذر خدمت انجام می دهند و روزانه بیش از ۱۰۰ کیلومتر را در رفت و برگشت به محل کار طی می کنند و ذره ای چشم داشت مادی ندارند. این ها نشان از شجاعت و ایثار و از خودگذشتگی معلمان ما می باشد که در نوع خود بی نظیر و چشمگیر است.

فاطمه پاپی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان و عباس امیدی مدیر آموزش و پرورش شهر ایلام از جمله مسئولان حاضر در این مراسم بودند.

قرائت قرآن، پخش سرود ملی، نواختن زنگ سپاس معلم، قرائت مقاله های دانش آموزان، اجرای گروه سرود دانش آموزی و تقدیر از معلمان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

  • نویسنده : الهام مهدیان