تحقق شعار سال در ارزیابی عملکرد مدیران اثرگذار است
تحقق شعار سال در ارزیابی عملکرد مدیران اثرگذار است
استاندار ایلام با اشاره به اینکه تحقق شعار سال در ارزیابی عملکرد مدیران، یک شاخص مهم و اثرگذار است،گفت: به واسطه اهمیت شعار سال، نخستین جلسه رسمی سال جدید با همین شعار سال شروع شد که امیدواریم در پایان سال خروجی مناسب و مثبتی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام؛ حسن بهرام نیا در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با بیان اینکه راهکارهای اقتصادی در تحقق شعار سال بررسی شد که انتظار می رود مد نظر قرار گیرد،افزود: کمیته‌ای برای تحقق شعار سال ایجاد و ذیل کارگروه اقتصادی با حضور نیروهای مرتبط از اصحاب صاحب‌نظر دانشگاهی، نخبگان و سایر افراد توان‌مند باید تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه تفاوت جهش تولید با تولید به صورت مستمر، در تولید چند برابری و خروج از حالت عادی است و جهش باید در راستای مشارکت‌های مردمی و صاحب‌نظران به صورت دوسویه صورت گیرد،اظهار داشت:باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که همه مردم بتوانند با حذف انحصار وارد کسب و کار و تولید شوند و در این حوزه، صدور مجوزهای کسب و کار، تسهیل‌گری و بروکراسی‌های اداری حذف شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه تلاش دستگاه‌ها برای جذب سرمایه‌گذار و افزایش بهره‌وری باید در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار گیرد،تصریح کرد:استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها و تولید دانش‌بنیان برای تولید باید مدنظر باشد و پارک علم و فناوری در این زمینه تلاش کند.

بهرام نیا به حذف بروکراسی اداری، آموزش و افزایش مهارت نیروهای انسانی ماهر و فعال شدن کارگروه مهارت و مردمی، بازاریابی و فروش محصولات تولیدی توسط دستگاه‌ها و اولویت خرید از تولیدکنندگان داخلی تاکید کرد و گفت: نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای فروش محصولات تولیدی مدنظر باشد و تکمیل زنجیره ارزش محصولات تولیدی باید با جدیت پیگیری شود

وی با بیان اینکه توسعه تعاونی‌های مردم‌محور در اقتصاد، توسعه بنگاه‌های کوچک و زود‌بازده علاوه بر بنگاه‌های بزرگ باید افزایش یابند،افزود:تاکید بر برون‌سپاری و تقویت نظارت توسط دستگاه‌های دولتی و برنامه‌ریزی برای افزایش مشارکت مردم در حوزه تولید، صادرات و چرخه خرید محصولات داخلی، جلوگیری از عرضه محصولات قاچاق و افزایش مشارکت مردم در حوزه مالی و سرمایه‌گذاری، باید مدنظر باشد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که مردم با سرمایه کم هم وارد تولید و کسب و کارها بشوند، اظهار داشت: نقش هر یک از دستگاه‌ها در جهش تولید با مشارکت مردم تا پایان ماه جاری توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و معاونت اقتصادی استانداری تهیه شود.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه اداره کار باید برنامه توسعه تعاونی‌ها را ظرف ۲۰روز ارایه دهد،تصریح کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی حتی آموزش و پرورش باید برنامه‌ریزی لازم برای جذب مشارکت مردم در طرح‌ها و مسائل اقتصادی داشته باشند و در هر جلسه حداقل سه طرح سرمایه‌گذاری مطرح و بررسی شود تا در راستای جهش تولید حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید گزارش اقدامات عملیاتی خود در خصوص شعار سال را ارائه کنند،گفت:باید در پایان سال نرخ مشارکت مردم در تولید و اقتصاد استان افزایش پیدا کند زیرا یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی عملکرد مدیران، تلاش و میزان موفقیت در جهت تحقق شعار سال است.

  • نویسنده : الهام مهدیان