تجلیل از ۵۰۰ پیشکسوت جنگ و فعال دفاع مقدس تجلیل
تجلیل از ۵۰۰ پیشکسوت جنگ و فعال دفاع مقدس تجلیل
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام گفت: تجلیل از ایثارگران دوران جنگ تحمیلی با عنوان "جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز" به مناسبت هفته دفاع مقدس در دستور کار است و در این راستا از از ۵۰۰ نفر پیشکسوت، کهنه سرباز و فعال این حوزه تجلیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، سرهنگ “محمدحسین فولادی” اظهار کرد: در همایش “جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز ” افرادی چون ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس، زنانی که در پشت جبهه ها یا خطوط مقدم فعالیت داشتند، نویسندگان، نخبگان و هنرمندان فعال در حوزه دفاع مقدس تجلیل می شوند.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف انتخاب عنوان جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز ایجاد پیوند بین نسل جوان و نوجوان دفاع مقدس با جوانان و نوجوانان جنگ ندیده امروز و پیوند مفاهیم ایثار و شهادت در گروه هایی چون دفاع مقدس، مدافعان حرم، امنیت و سلامت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یادآور شد: در هفته دفاع مقدس روز پنجشنبه فرماندهان نیروهای مسلح نظامی و انتظامی تحت عنوان تجدید میثاق با ولایت و رهبری با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام دیدار می کنند و صبح جمعه هم رژه اقتدار نیروهای مسلح همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

سرهنگ فولادی در پایان تصریح کرد: مهمانی لاله ها با حضور مردم و مسئولان در گلزارهای شهدا پنجشنبه ششم مهرماه برگزار می شود و همچنین اجرای یادواره های شهدا و سرکشی از خانواده های ایثارگران دوران دفاع مقدس از جمله خانواده شهدا و جانبازان از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس استان است.

  • نویسنده : ایرج ملکی