تاکید رئیس کل دادگستری ایلام بر برخورد قاطع دستگاه قضایی با خرید و فروش رای
تاکید رئیس کل دادگستری ایلام بر برخورد قاطع دستگاه قضایی با خرید و فروش رای
رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: خرید و فروش رای از جمله آسیب های غیر قابل پذیرش انتخابات است که ضرورت دارد با توجیه و تذکر از آن پیشگیری شود و در صورت بروز دستگاه قضایی با این جرم قاطعانه برخورد خواهد کرد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی دادگستری استان ایلام، پنجمین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی با دستور کار ارائه راهکارهای اجرایی به منظور پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در روز اخذ رأی و بررسی وضعیت زیرساخت های برگزاری انتخابات به ریاست «عمران علی‌محمدی» رئیس کل دادگستری ایلام و با حضور اعضاء ستاد در سالن جلسات دادگستری ایلام برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان در این جلسه اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر دو پایه اسلامیت و مردمی بودن استوار است و انتخابات بهترین تجلی مراجعه نظام به رای و نظر مردم است.

وی گفت: دشمنان نظام اسلامی همواره در حال توطئه و ضربه زدن به این دو پایه اند و اکنون در تلاشند تا با دلسرد کردن مردم از حضور در پای صندوق های رای مردمی بودن نظام اسلامی را به چالش بکشند.

علی‌محمدی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی مناسب و مهیا کردن کلیه لوازم برگزاری انتخابات اذعان داشت: از هم اکنون تمهیدات لازم در خصوص فراهم کردن زیر ساخت های مورد نیاز از جمله خطوط ارتباطی، روشنایی، اطلاع رسانی شعب اخذ رای و سایر موارد مورد نیاز اندیشیده شود.

عالی ترین مقام قضایی استان گفت: پهنه شهرها باید پهنه تشویق به مشارکت در انتخابات باشد و کلیه برنامه ها و رویکرد ها باید در راستای تشویق به حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای باشد.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت رسانه ها و فضای مجازی در راستای حفظ امنیت روانی جامعه خاطرنشان کرد: نهادهای مربوطه تلاش کنند تا با نگاه پیشگیرانه و ارشادی از بروز تخلفات و جرائم در حوزه رسانه و فضای مجازی جلوگیری کنند.

رئیس کل دادگستری استان همچنین بر استفاده از ظرفیت بسیج در برگزاری انتخابات، مقابله با تصرف اراضی ملی در روز رای گیری و جلوگیری از دامن زدن به اختلافات قومی، مذهبی و … تاکید کرد.

در ادامه اعضای ستاد و مدیران ادارات و نهادهای مسئول نقطه نظرات خود را در خصوص ارائه راهکارهای اجرایی به منظور پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در روز اخذ رأی و وضعیت زیرساخت های برگزاری انتخابات بیان کرده و تصمیمات لازم مصوب شد.

  • نویسنده : الهام مهدیان