استاندار ایلام با بیان اینکه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در این استان بسیار موفقیت آمیز بوده است، افزود: تاکنون از ورود بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ خودروی غیربومی به ایلام جلوگیری شده و ۲ هزار و ۳۰۰ خودرو مهمان نیز به شهرهایشان بازگردانده شدند.

“قاسم سلیمانی دشتکی” روز دوشنبه در حاشیه بازدید سرزده از برخی مبادی ورودی استان و نحوه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و ممنوعیت تردد در استان افزود:  تمامی مبادی ورودی و خروجی شهرستان های ۱۱ گانه این استان در چهار روز تعطیلات پیش رو بسته خواهد بود و در این ایام طبیعت گردی، سیزده بدر و سفرهای بین شهری را نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: از زمان تصویب طرح و قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا، مردم استان ایلام در اجرای این طرح نهایت همکاری را داشته اند.

وی با اشاره به اقداماتی که در راستای اجرای این طرح در استان صورت گرفته است، افزود: نیروی انتظامی با همکاری ارتش، بسیج، هلال احمر و سایر عوامل، مبادی ورودی و خروجی استان و شهرها را به طور کامل کنترل می کنند.

استاندار ایلام با تاکید بر موفقیت آمیز بودن اجرای این طرح در استان و کاهش شدید ورودی ها یادآور شد: در بازدید از مبادی ورودی سه گانه استان تعداد اندکی مسافر قصد ورود به استان را داشتند که برگشت داده شدند و خودرو برخی افراد نیز متوقف و به پارکینگ منتقل و یا جریمه شدند.

وی از اجرای موفقیت آمیز طرح غربالگری و همکاری ۸۰ درصدی مردم ابراز رضایت کرد و گفت: اجرای این طرح نیز بسیار موفق آمیز بوده است و امیدواریم این برنامه به طور کامل تا ۲۰ فروردین پایان برسد.

سلیمانی دشتکی خواستار همکاری بیشتر مردم در این ایام شد و اضافه کرد: از مردم تقاضا می شود در تعطیلات پیش رو نیز با ما همکاری کرده و با نرفتن به طبیعت و ۱۳ بدر به سلامت خود و همنوعان کمک کنند.

استاندار ایلام در ادامه از تداوم طرح فاصله گذاری اجتماعی و ممنوعیت تردد در صورت عدم همراهی مردم خبر داد و تاکید کرد: این استان در میزان آمار مبتلایان و تعداد فوتی های استان و برخی شهرستان ها چون ایوان وضعیت خوبی نداریم و در این شرایط مردم باید خطر بیماری را جدی بگیرند و با عدم تردد و در خانه ماندن مسوولان را در کنترل و شکست بیماری کمک ‌کنند.

سلیمانی دشتکی ضمن در خواست از افراد دارای علائم بیماری برای مراجعه به مراکز درمانی افزود: ابتلای افراد به بیماری بدون اشکال است اما درصورت ابتلا و عدم قرنطینه احتمال درگیری افرد بیشتری وجود دارد و کنترل بیماری سخت تر می شود.

وی تاکید کرد: برای مهار بیماری کرونا و پیشگیری از ابتلای مردم به این بیماری در راستای حفظ جان و سلامت مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

گفتنی است استاندار ایلام در این بازدید از عوامل و دست اندرکاران طرح فاصله گذاری اجتماعی به ویژه از نیروهای زحمت کش پلیس، نیروی انتظامی، بسیج، ارتش و سپاه قدردانی کرد.

  • نویسنده : الهام مهدیان