بیکاران و زنان خانه دار در صدر مبتلایان به کووید ۱۹
بیکاران و زنان خانه دار در صدر مبتلایان به کووید ۱۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام با اشاره به اینکه در تمامی مشاغل و حرفه‌ها موارد ابتلا به کرونا و فوتی ناشی از این ویروس دیده می‌شود، گفت: بیشترین موارد ابتلا در مشاغل به ترتیب بیکاران، زنان خانه‌دار، مشاغل آزاد و کارمندان است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “محمد کریمیان” ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان ایلام، در مجموع ۷ هزار و ۱۵۶ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۹۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: در حال حاضر تعداد ۱۰۶ نفر مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تحت پوشش مراحل درمان و مراقبت قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون بر اساس نقشه پراکندگی مرگ و میر ناشی از این بیماری، شهرستان ایلام با آمار ۷۷ نفر فوتی در صدر شهرستان‌های استان قرار دارد.

کریمیان اظهار کرد: از تعداد مبتلایان به کرونا، درصد ابتلا به کرونا در مردان ۵۵ درصد و در زنان ۴۵ درصد و همچنین درصد فوتی در مردان ۶۱ درصد و در زنان نیز ۳۹ درصد است.

وی افزود: بیشترین گروه سنی در بین مبتلایان بین ۲۰ تا ۴۹ ساله و میانگین سنی مبتلایان ۴۳/۹ سال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در رابطه با وضعیت سن در متوفیان اظهار کرد: رنج سنی بین افراد فوت شده ناشی از کرونا، ۱۹ الی ۹۹ ساله است و بیشترین گروه سنی متوفیان بین ۵۰ تا ۷۹ سال و میانگین سنی متوفیان حدود ۶۷ سال است.

وی در رابطه با وضعیت ابتلاء بر حسب بیماری زمینه‌ای نیز افزود: ۱۸ درصد مبتلایان و ۸۸ درصد متوفیان دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بیان کرد: تعداد ۳۴۲ نفر در حوزه بهداشت، ۵۳۱ نفر در حوزه درمان و یک هزار و ۶۰ نفر نیز در سایر ادارات، بانک‌ها، شرکت‌ها و.. و در مجموع تعداد یک هزار و ۹۳۸ نفر شاغل در سطح استان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

  • نویسنده : الهام مهدیان