بیش از ۹۲ درصد متوفیان کرونا در استان، هیچ واکسنی دریافت نکرده‌اند!
بیش از ۹۲ درصد متوفیان کرونا در استان، هیچ واکسنی دریافت نکرده‌اند!
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیش از ۹۲ درصد تمام موارد فوتی ناشی از بیماری کرونا در سطح استان هیچ واکسنی دریافت نکرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “محمد کریمیان” اظهار داشت: کمتر از ۸ درصد متوفیان که واکسینه شده‌اند یک یا هر دو دوز واکسن را تزریق نموده‌اند. از ۸درصد فوق‌الذکر متوفیان، ۶درصد یک دوز و دودرصد هم دو دوز واکسن را تزریق نموده‌اند.

وی افزود: از میان متوفیان بیماری کرونا در استان از ابتدای شیوع آن تاکنون، بیش از ۸۰ درصد آنان حداقل یک بیماری زمینه‌ای را دارا بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: از میان افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند، درصد بسیار پایینی به دلیل ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شده‌اند که نشانگر تاثیر مثبت و مطلوب واکسیناسیون و کاهش محسوس میزان فوتی‌ها و بستری‌ها در میان افرادی است که واکسن تزریق کرده‌اند.

کریمیان خاطر نشان ساخت: از ابتدای آغاز واکسیناسیون بیماری کرونا در سطح استان، تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار دوز واکسن به جامعه هدف تزریق شده که بیش از ۱۵۰ هزار آن دوز اول بوده است.

وی یادآورشد: خوشبختانه واکسیناسیون جامعه هدف در سطح استان، از روند مطلوب و قابل قبولی برخوردار است و از مردم شریف استان تقاضامندم که ضمن انجام واکسناسییون، پروتکل‌های بهداشتی را در راستای حفظ سلامت خود و کمک به کادر درمان بیش از پیش رعایت کنند.

  • نویسنده : الهام مهدیان