بیش از ۲ درصد بودجه کشور به استان اختصاص یافت
بیش از ۲ درصد بودجه کشور به استان اختصاص یافت
استاندار ایلام به عملکرد موفق جذب بودجه ۹۹ با توجه به شرایط سخت مالی کشور اشاره کرد و گفت: استان ایلام با ۷ دهم درصد جمعیت کشور بیش از ۲ درصد بودجه کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “قاسم سلیمانی دشتکی” در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، بر لزوم تقویت شبکه دیجیتال و تلفن همراه در استان تاکید کرد و افزود: شرایط ایجاد شده در بحث کرونا ضرورت توجه به فضای مجازی را بیش از پیش تقویت خواهد کرد و ما راهی جز توسعه زیرساخت ها به تناسب نیازمندی های پیش آمده در این حوزه نداریم.

وی ضمن گلایه از زیرساخت های ارتباطی استان، اظهار داشت: اگرچه کمیت آماری پوشش شبکه های تلویزیونی، مخابراتی و تلفن همراه استان در ظاهر خوب است به طوری که در پوشش تلویزیونی ۹۴ درصد جمعیت را در بر می گیرد اما همان ۵ تا ۶ درصد باقیمانده و کیفیت کار مورد سئوال است و بایست این موضوع تحت اقدام جدی قرار گیرد.

استاندار ایلام در ادامه خواستار همکاری فرمانداری های استان و صدا و سیما در راستای تقویت سیستم دیجیتال استان شد و تصریح کرد: در شرایط موجود فضای مجازی عملا جای فضای واقعی را گرفته است و به تناسب بایست زیرساخت های این حوزه نیز تقویت شود.

استاندار ایلام با تاکید بر حل مشکل خطوط تلفن همراه، زیر ساخت ارتباطات و آموزش فضای مجازی، خاطرنشان کرد: بایست در این زمینه کار اساسی انجام شود که دیگر شاهد این مشکلات نباشیم.

استاندار ایلام گفت: حتی مرکز استان در وضعیت پوشش تلفن همراه مشکل دارد چه برسد به مناطق محروم که جای خود دارد!

رئیس شورای آموزش و پرورش استان در ادامه خواستار گرفتن مجوز به کارگیری نیرو های حق التدریس در استان شد و گفت: بر اساس گزارش اعلام شده در حال حاضر آموزش و پرورش استان یک هزار نفر خروجی و ۱۰۰ نفر ورودی دارد که بایست در این روند تعادل ایجاد کرد. 

سلیمانی دشتکی در ادامه خواستار حداکثر استفاده از ظرفیت قوانین موجود در به کار گیری نیروی انسانی شد و اظهار داشت: بر این اساس قاعدتا بایست به ازای هر ۳ نفر خروجی یک نیرو به کارگیری شود.

وی خواستار تشکیل کمیته خیرین مدرسه ساز در استان شد و گفت: این کمیته می تواند در راستای برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز در سطح ملی برنامه ریزی کند و از توان و ظرفیت آنها در امر مهم مدرسه سازی استفاده نماید.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه نبایست با خرد کردن اعتبارات هزینه جدیدی به استان تحمیل شود، افزود: توصیه می شود پروژه های بالای ۷۰ و ۸۰ درصد پیشرفت در اولویت کارهای عمرانی باشد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به این مهم که از منابع و ظرفیت های موجود بایست به نحو احسن استفاده کرد، افزود: فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی پروژه جدید تعریف نکنند مگر ضرورت داشته باشد و یک ساله تمام شود.

وی در ادامه خواستار استفاده از کمک بنیادها و نهادها در تکمیل پروژه ها شد و گفت: در شرایط کنونی باید از تمام ظرفیت‌ها از جمله کمک بخش خصوصی، نهادها و بنیادها و … برای اتمام طرح ها استفاده کرد.

سلیمانی دشتکی در پایان ضمن اینکه از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست که لیست ردیف های ملی بودجه را اعلام کند، اظهار داشت: همه مدیران برنامه ریزی کنند هفته ای یکی دو روز پیگیر بودجه پروژه های ملی و ملی استانی در مرکز باشند.

  • نویسنده : الهام مهدیان