بیش از ۲۰ هزار ایلامی خدمات مشاوره دریافت کردند
بیش از ۲۰ هزار ایلامی خدمات مشاوره دریافت کردند
مدیرکل بهزیستی ایلام از ارائه خدمات مشاوره به بیش از ۲۰ هزار نفر در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، «حسین نورعلیوند» اظهار داشت: از این شمار ۱۴هزار و ۱۱۸نفر مراجعان حضوری مراکز دولتی و غیردولتی و ۶هزار و ۳۲۱ نفر تماس گیرندگان با خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ است.

وی با ذکر اینکه تعداد مراجعان و تماس گیرندگان با مراکز مشاوره این اداره کل در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن افزایش داشته، تعداد مراجعان سال ۱۴۰۰ را در مجموع ۱۴هزار و ۸۰۵نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۹هزار و ۱۴۵ نفر به مراکز مشاوره حضوری و پنج هزار و ۶۶۰ نفر نیز با مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰ تماس داشته اند.

مدیرکل بهزیستی ایلام، عمده ترین و بیشترین علت مراجعه و یا تماس با این مراکز را به ترتیب تربیت کودک و نوجوان، مشکلات زوجها، مشکلات مالی و اعتیاد اعلام کرد و ادامه داد: اختلالات روانی، خلقی و افسردگی، اضطرابی، وسواس فکری و مشکلات عاطفی از دیگر علل مراجعان و تماس گیرندگان با مراکز مشاوره بوده است.

وی ضمن گرامیداشت ۹ اردیبهشت ماه روز ملی مشاوره و روانشناس، تعداد مراکز مشاوره حضوری دولتی و غیردولتی این اداره کل در سطح استان را ۳۳مرکز برشمرد.

مدیر کل بهزیستی ایلام در پایان یادآور شد: مجتمع خدمات مشاوره این اداره کل در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش سطح رضایتمندی از زندگی و گسترش فرهنگ مشاوره در زمینه های مختلف مشاوره خانواده، کودک، پیش از ازدواج، زوج درمانی، فردی و روان درمانی، شغلی و تحصیلی به عموم مردم ارایه خدمت می کند.

  • نویسنده : الهام مهدیان