به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، «حسین نورعلیوند» اظهار داشت: از این شمار ۱۴هزار و ۱۱۸نفر مراجعان حضوری مراکز دولتی و غیردولتی و ۶هزار و ۳۲۱ نفر تماس گیرندگان با خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ است.
وی با ذکر اینکه تعداد مراجعان و تماس گیرندگان با مراکز مشاوره این اداره کل در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن افزایش داشته، تعداد مراجعان سال ۱۴۰۰ را در مجموع ۱۴هزار و ۸۰۵نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۹هزار و ۱۴۵ نفر به مراکز مشاوره حضوری و پنج هزار و ۶۶۰ نفر نیز با مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰ تماس داشته اند.
مدیرکل بهزیستی ایلام، عمده ترین و بیشترین علت مراجعه و یا تماس با این مراکز را به ترتیب تربیت کودک و نوجوان، مشکلات زوجها، مشکلات مالی و اعتیاد اعلام کرد و ادامه داد: اختلالات روانی، خلقی و افسردگی، اضطرابی، وسواس فکری و مشکلات عاطفی از دیگر علل مراجعان و تماس گیرندگان با مراکز مشاوره بوده است.
وی ضمن گرامیداشت ۹ اردیبهشت ماه روز ملی مشاوره و روانشناس، تعداد مراکز مشاوره حضوری دولتی و غیردولتی این اداره کل در سطح استان را ۳۳مرکز برشمرد.
مدیر کل بهزیستی ایلام در پایان یادآور شد: مجتمع خدمات مشاوره این اداره کل در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش سطح رضایتمندی از زندگی و گسترش فرهنگ مشاوره در زمینه های مختلف مشاوره خانواده، کودک، پیش از ازدواج، زوج درمانی، فردی و روان درمانی، شغلی و تحصیلی به عموم مردم ارایه خدمت می کند.
- نویسنده : الهام مهدیان