بیش از ۲۰۰ پروژه مهم و اساسی در شرکت ملی گاز در حال اجراست
بیش از ۲۰۰ پروژه مهم و اساسی در شرکت ملی گاز در حال اجراست
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: بیش از ۲۰۰ پروژه مهم و اساسی در این مجموعه در سطح کشور در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام؛ “مجید چگنی” در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه گاز نعمت الهی است و باید آحاد مختلف مردم قدر آن را بدانند، افزود: بدلیل شرایط نا‌ترازی ۲۰۰ میلیون متر مکعبی تولید و مصرف گاز کشور در زمستان امسال، صرفه جویی در مصرف گاز برای خدمات‌رسانی و تامین گاز پایدار همه هموطنان یک ضرورت است.
وی با بیان اینکه تا پایان سال آینده همه روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان ایلام به اتمام می‌رسند، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۷ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردار هستند.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه رعایت الگوی مصرف توسط مشترکین باعث صرفه‌جویی قابل توجه در مصرف گاز می‌شود، گفت: شرکت ملّی گاز یک مجموعه خاص و عملیاتی است که بصورت ۲۴ ساعته به مشترکین خانگی، صنایع، نیروگاهها، کارخانجات و غیره خدمات‌رسانی می کند.
چگنی با اشاره به اینکه در فصل سرد سال رعایت الگوی مصرف توسط مشترکین ضرورت دارد، افزود: هر چه هوا سرد شود مصرف گاز بالاتر می‌رود و به‌دلیل شرایط ناترازی گاز کشور، توسعه در حوزه گازرسانی و افزایش تعداد و مصرف مشترکین، برای جلوگیری از قطع گاز خانگی هموطنان، مجبور به قطع گاز صنایع و کارخانجات پرمصرف می‌شویم.
مدیرعامل شرکت ملّی گاز ایران اظهار داشت: گاز باعث تقویت و گسترش صنایع و رفع محرومیت می شود و هرچه مصرف گاز توسط مردم بهینه مصرف شود به چرخش اقتصادی واحدهای تولید و صنایع کشور کمک می‌شود.
چگنی تصریح کرد: مصرف گاز در کشور ما بالاتر از حد استاندارد است و در صورت عدم رعایت الگوی مصرف در فصل سرد سال با مشکل تامین گاز مواجه خواهیم شد، در این راستا نیازمند کمک و همراهی ائمه جمعه در فرهنگ سازی و ترغیب مردم به رعایت الگوی و کاهش مصرف گاز از تریبون نماز‌جمعه و مساجد هستیم.
وی به فعالیت تولید گاز در پالایشگاه گاز و در دست اجرا بودن طرح توسعه‌ای فاز ۲ این واحد صنعتی اشاره کرد و گفت: این طرح در سنوات قبل مورد بی مهری قرار گرفته بود و هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۳۸ درصد در حال اجراست و تلاش می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد که در صورت بهره‌برداری کامل، میزان گاز تولیدی آن ۳/۴ میلیون متر مکعب افزایش و بالغ بر ۵۰ درصد به ظرفیت فعلی تولید گاز پالایشگاه ایلام افزوده خواهد شد.
همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه کار در شرکت گاز، خدمت در جبهه اقتصادی است، گفت: در تعریف جهاد اقتصادی، اگر کار اضافه بر حد معمول انجام گیرد یا در بی‌نیازی کشور به دشمن تلاش شود می گویند جهاد اقتصادی صورت گرفته است و به یقین اهمیت کار شما در شرکت گاز مصداق جهاد اقتصادی است و مجموعه شرکت گاز در استان ایلام خوب عمل کرده است.
حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار افزود: مصرف بهینه گاز توسط مردم، باعث صادرات گاز و درآمدزایی برای کشور می‌شود که انتظار می‌رود آحاد مختلف جامعه الگوی مصرف را رعایت و در مصرف گاز و سایر انرژی‌ها صرفه‌جویی کنند چرا که اسراف در دین مبین اسلام حرام است.
وی با اعلام رضایت از عملکرد شرکت گاز استان در گازرسانی به مناطق مختلف ایلام، تصریح کرد: گازرسانی به مناطق محروم و کمتر‌ توسعه یافته باعث جلوگیری از مهاجرت به شهرها، کاهش هزینه‌ها و کمک به اقتصاد خانواده‌ها و نیز حفظ محیط زیست می شود.

  • نویسنده : الهام مهدیان