بیش از ۱۶۷ هزار خانوار ایلامی مشمول دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی هستند
بیش از ۱۶۷ هزار خانوار ایلامی مشمول دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی هستند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام با اشاره به اینکه ۱۶۷ هزار و ۹۲۱ خانوار ایلامی مشمول دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی هستند و می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند،گفت: یارانه بگیران برای دریافت وام یک میلیون تومانی نیازی به ضامن ندارند و اقساط این تسهیلات از یارانه آنها کسر می شود.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام به نقل از جزمان، “شکراله شیرخانی” با بیان اینکه اقساط این تسهیلات ۳۰ ماهه که اقساط آن ۳۵ هزار و ۸۰ تومان است و از یارانه کل خانوار کسر می‌شود، افزود: این وام، چهارم اردیبهشت ماه سال جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و این تسهیلات به صورت نقدی پرداخت و امکان برداشت از کارت عابر بانک وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سرپرست خانوار متقاضی برای دریافت تسهیلات می بایست کد ملی خود را به سامانه ۶۳۶۹ ارسال کند که بعد از ارسال کد ملی سرپرست خانوار پیامکی با سرشماره V.Refah مبنی بر ثبت درخواست ارسال می‌شود، اظهار داشت:اگر پیامک برای فردی ارسال نشده است به معنای آن نیست که کد ملی ثبت نشده بلکه به دلیل شلوغی خط ارتباطی است.

همچنین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام از شناسایی دو هزارو ۹۳۷ خانوار ایلامی توسط سازمان هدفمندی یارانه ها برای دریافت بسته های حمایتی خبر داد و گفت: بسته های حمایتی برای خانوارهای یک نفره ۲ میلیون ریال، ۲ نفره سه میلیون ریال، سه نفره چهار میلیون ریال و پنج نفره و بیشتر ۶ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

شیرخانی با اشاره به اینکه در استان ایلام بیش از ۱۶۷ هزار و ۹۲۱ هزار خانوار ایلامی تسهیلات یک میلیون تومانی کرونا در چهارم اردیبهشت ماه پرداخت می شود، افزود: با شیوع کرونا و با توجه به اطلاع رسانی و معرفی سامانه بیمه بیکاری در استان۵هزار و ۷۰۰ کارگر تاکنون در این سامانه ثبت نام کرده اند.
وی اظهار داشت: در پی طرح خرید اضطراری برای جبران بخشی از تبعات اقتصادی برای اقشار آسیب پذیراز قبیل، رانندگان حمل و نقل عمومی، کارگران فصلی و دستفروشان تا سقف۴میلیون خانوار مشمول برخوردار از طرح خرید اعتباری هستند که برای خانوارهای۱ نفره، ۱۰ میلیون ریال و سایر خانواده ها، ۲۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: بر اساس دستور ابلاغ شده به واحدهای اجرایی سازمان تامین اجتماعی، کارفرمایان مشمول نسبت به ارسال لیست حقوق و مزد ماهیانه مربوط به ماه‌های اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹ بدون پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی (۲۰ درصد حق بیمه سهم کارفرمایی) اقدام می‌کنند و بعد از اتمام دوره یاد شده در تیر ماه ۹۹ می‌توانند در صورت عدم توانایی پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی ماه‌های یاد شده نسبت به پرداخت تدریجی و تا حداکثر پایان سال ۹۹ اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: ۳۰۰ میلیارد ریال برای تهیه اقلام بهداشتی به مراکز کمپ ترک اعتیاد، واریز کمک هزینه خرید اقلام بهداشتی و ضدعفونی ۱۴ کمپ ترک اعتیاد با سرانه هر مرکز ۵۷ میلیون ریال، واریز کمک هزینه تهیه اقلام بهداشتی با سرانه پنج میلیون و ۳۰۰ هزار ریال برای مددجویان کلیه مراکز شبانه روزی نگهداری معلولان و سالمندان، تولید ماسک توسط شرکت های تعاونی، مشاغل خانگی، مراکز و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای و گروه های همیار زنان سرپرست خانوار، تولید۱۴هزار ماسک توسط تعاونی های ایلام، تولید روزانه ۸۰۰ عدد ماسک توسط شرکت تعاونی ۴۲۳۸فرداد شیک پوش، تولید ۱۲۰ هزار عدد ماسک و ۳۰۰۰ لباس سرهمی توسط تعاونی۳۶۲۶ فدک سبز از دیگر اقدامات این اداره است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: تولید ۳۵ هزار ماسک و ۲ هزار و ۵۰۰ روپوش بیمارستانی و سه هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده بیمارستانی توسط مشاغل خانگی و تولید ۱۹۲ هزار ماسک و۵۱۰ عدد ماسک سه هزار و ۵۰۰ دستکش، تولید یک هزار و ۹۳۰ گان و تولید ۳۲۰ کلاه توسط مراکز و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای و تولید ۳۰ هزار ماسک توسط گروه های همیار زنان سرپرست خانوار، گندزدایی و ضدعفونی کلیه واحدهای کارگری و در اختیار قرار دادن وسایل بهداشتی به واحدهای کارگری، تعطیلی نیروهای بومی و قرنطینه شدن نیروهای غیربومی نیز صورت گرفته است.
شیرخانی با اشاره به اینکه با توجه به انتقال بخش مراقبت های قلب بیمارستان مصطفی به بیمارستان زاگرس، بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در بخش اورژانس، بستری و ویزیت عمومی به مراجعه کنندگان ارائه شده است،اظهار داشت: واحدها و کارگاه های تولیدی خرد و خانگی تولیدکننده محصولات بهداشتی و پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند و سایر واحدهای تولیدی در این بخش ها نیز تا سقف یک میلیارد ریال برای هر واحد، با نظارت کمیته استانی کرونا، نظام سلامت استان و فرمانداری ها می توانند از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید بهره مند شوند و بانک رفاه نیز به کادر درمانی، تنفس۳ماهه برای پرداخت تسهیلات می دهد.

همچنین سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا در ایلام درباره ارسال پیامک از سرشماره V.Refah گفت: محتوای این پیامک این چنین است: سرپرست محترم خانوار؛در صورتی که متقاضی استفاده از بسته حمایتی دوران کرونا بر اساس شرایط اعلامی دولت هستید، لطفاً تنها از خط تلفن همراه اصلی خود که مالک آن هستید، فقط کد ملی خود را به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال فرمایید.

“حسین میرزایی” افزود: در صورتی که خانواری این پیامک را دریافت کند به این معنا است متقاضی از سمت وزارت رفاه مشمول دریافت این وام یک میلیونی شده است. بنابراین فقط کد ملی خود را با شماره تلفن همراه اصلی خود پیامک کند.

وی اظهار داشت: به دلیل حجم بالای پیامک های ارسالی، این پیامک ها در نوبت های مختلف ارسال می شود و در مجموع برای ۲۵ میلیون خانوار ۸۸ میلیون پیامک ارسال می شود چون برخی از سرپرستان خانوار سیم  کارت های مختلفی دارند و این پیامک ها تا پایان هفته (ساعت ۲۲ روز جمعه) فرستاده می شود و افراد تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه (۳۱ فروردین ماه) فرصت دارند درخواست خود را اعلام کنند.

  • نویسنده : ایرج ملکی
  • منبع خبر : پایگاه خبری جزمان