بیش از یک هزار راس دام قاچاق در نوار مرزی دهلران کشف شد
بیش از یک هزار راس دام قاچاق در نوار مرزی دهلران کشف شد
جانشین مرزبانی استان ایلام از کشف بیش از یک هزار راس دام قاچاق طی هفته جاری در نوار مرزی دهلران خبر داد و گفت: یک هزار و 305 راس دام قاچاق از قاچاقچیان توسط نیروهای مرزبانی مستقر در نوار مرزی دهلران کشف و ضبط شد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، سرهنگ احمدرضا حاتمی جانشین مرزبانی استان ایلام با اشاره به اینکه طی سه عملیات مجزا در هفته جاری نیروهای مرزبانی موفق به کشف این تعداد دام در نوار مرزی شهرستان دهلران شدند، افزود: قاچاقچیان قصد خروج دام های مذبور به مقصد کشور عراق را داشتند که قبل از اجرای نقشه خود توسط نیروهای مرزبانی دهلران شناسایی شدند.

وی اظهار داشت: در عملیات اخیر ۷۱۲ راس، ۲۹۷ راس در عملیات دیگر و ۳۱۴ راس دیگر هم طی یک عملیات توسط مرزبانی دهلران در بخش های عین خوش و موسیان کشف و ضبط شدند.

جانشین مرزبانی استان ایلام تصریح کرد: بعد از دریافت گزارش هایی مبنی بر وجود برخی تحرکات از سوی تعدادی از قاچاقچیان در کوره راه های نوار مرزی، نیروهای مرزبانی با رصد اطلاعاتی و تجهیزاتی و با زیرنظر گرفتن فعالیت های قاچاقچیان، از خروج دام ها از مرز جلوگیری و احشام را از قاچاقچیان باز پس گرفتند.

سرهنگ حاتمی خاطرنشان کرد: ارزش تقریبی این احشام بیش از ۱۳ میلیارد ریال برآورد شده است و در این عملیات ها و تعدادی از قاچاقچیان دستگیر و برخی موفق به فرار شدند که پیگیری ها برای دستگیری آنها ادامه دارد.

جانشین مرزبانی استان ایلام گفت: با رصدهای مداوم اطلاعاتی، بهره مندی از نیروهای زبده و ماهر مرزبانی و تجهیزات بروز، تمام نوار مرزی استان کنترل می شود و اجازه هیچگونه فعالیتی به قاچاقچیان احشام و کالا داده نمی شود.

  • نویسنده : ایرج ملکی