بنیاد مستضعفان تا تحقق توسعه در شهرهای هدف ایلام می ماند
بنیاد مستضعفان تا تحقق توسعه در شهرهای هدف ایلام می ماند
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: تلاش و اقدام این بنیاد تا تحقق توسعه در شهرهای هلیلان و ملکشاهی که تحت اقدام توسعه گرایانه این بنیاد قرار گرفته اند، ادامه خواهد داشت.

سید پرویز فتاح روز شنبه در نشست قرارگاه محرومیت زدایی ایلام‌ با اشاره به رشادت های مردم ولایتمدار این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: مردم ایلام در طول هشت سال دفاع مقدس با همدلی، وحدت، ایمان، شور و عشق پا در میادین جنگ گذاشتند و حماسه های درخشانی را در تاریخ ایران اسلامی آفریدند.

وی با اشاره به انتخاب ۲۸ منطقه در استان‌های مختلف از سوی این نهاد برای اجرای فعالیت‌های محرومیت‌زدایی افزود: استان ایلام با توجه به عمق محرومیت ۲ شهرستان ملکشاهی و هلیلان تعیین شده‌اند این درحالی است که در بسیاری از استان های دیگر حتی یک منطقه هدف و آبادانی هم ندارند.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی یادآور شد: بر اساس گزاش های ارائه شده توسط فرمانداران ۲ شهرستان ملکشاهی و هلیلان روند کار در این مناطق در بخش های مختلف مناسب ارزیابی شده اما این تنها کافی نیست و کارها باید با جدیت ادامه یابد.

فتاح از اختصاص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای ادامه فعالیت محرومیت زدایی در مناطق تعیین شده خبر داد و تاکید کرد: در حوزه محرومیت زدایی اراده بنیاد مستضعفان این است که به استان کمک شود و تمام کارهایی را که بنیاد وعده آنرا داده است با مشارکت دولت تکمیل و به اتمام برساند.

وی رسالت خطیر محرومیت زدایی بنیاد را ارزشمند خواند و ادامه داد: تقاضای ما این است که تا هر چه سریعتر اقدامات آغاز شده در شهرستان های هدف ملکشاهی و هلیلان را به اتمام برسانیم و سپس توجه خود را روی یک منطقه دیگر در استان متمرکز کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به تاکید استاندار ایلام در خصوص بازدید میدانی از سایر نقاط محروم استان یادآور شد: برای بازدید و بررسی بیشتر مناطق محروم استان باید یک گروه از بنیاد به ایلام اعزام می شود.

فتاح از روحیه جهادی استاندار ایلام در پیگیری خواسته ها و مطالبات مردمی به ویژه مناطق محروم استان قدردانی کرد و در ارتباط با موضوعات مطرح شده قول مساعد و پیگیری لازم را داد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغالزایی هم گفت: این بنیاد سال آینده اعطای تسهیلات را برای گسترش طرح های اشتغالزایی در سراسر کشور ادامه خواهد داد که می طلبد استان ایلام از این ظرفیت به طور خاص نهایت استفاده را بعمل آورد.

استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: بنیاد مستضعفان در حوزه سرمایه گذاری و اشتغالزایی اعتباری معادل ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در استان پرداخت کرده است که در این خصوص خواهان گسترش ارائه این تسهیلات  هستیم.

قاسم سلیمانی دشتکی همچنین خواستار بررسی مشکلات دیگر مناطق محروم استان چون بخش ماژین دره شهر، زرین آباد و مورموری دهلران، هندیمی بدره و دیگر نقاط استان توسط گروه های نظارتی سازمان بنیاد مستضعفان شد.

وی همچنین خواستار راه اندازی موکب دائمی اربعین توسط سازمان بنیاد مستضعفان در استان شد و تاکید کرد: با توجه به تردد میلیونی زائران در ایام اربعین در استان احداث موکب چند منظوره در مهران یا مسیرهای منتهی به مرز ضروری است.

  • نویسنده : الهام مهدیان
  • منبع خبر : ایرنا