بسیاری از معضلات اجتماعی متاثر از فقر و محرومیت است
بسیاری از معضلات اجتماعی متاثر از فقر و محرومیت است
حجت الاسلام کریمی تبار گفت: بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی که امروزه در جامعه وجود دارد متاثر از فقر است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، حجت الاسلام کریمی تبار نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در نشست کمیته تخصصی تبلیغ و فرهنگ سازی زکات استان ایلام که امروز آغاز بکار کرد گفت: یکی از اموراتی که می‌تواند فقر و محرومیت را از جامعه اسلامی ریشه کن کند و باعث توانمند شدن مردم شود پرداخت زکات است.

او با عنوان اینکه ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری از نیاز‌های ضروری جامعه ما است افزود: اگر تدابیر و تمهیدات لازم برای جمع آوری حداکثری زکات در جامعه در نظر گرفته شود و همه واجدین شرایط نسبت به پرداخت زکات خود اقدام کنند فقر و تنگدستی به حداقل می‌رسد و می‌توان سطح رفاهی مناسب و قابل قبولی را برای همه مردم فراهم کرد.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: در عین حال پرداخت نکردن زکات و ایجاد مانع در سر راه پرداخت زکات عواقب اخروی و دنیوی را به دنبال خود دارد.

رئیس شورای زکات استان ایلام در ادامه با بیان اینکه در استان ایلام ظرفیت‌های بسیار بزرگی در زمینه زکات وجود دارد گفت: به عنوان مثال تنها در حوزه کشاورزی در شهرستان دهلران میزان زکاتی که باید پرداخت شود بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان است که البته بخش بسیار کمی از این میزان زکات پرداخت می‌شود و در مناطق دیگر استان نیز اینگونه است.

او در ادامه با بیان اینکه فاصله طبقاتی که امروز در جامعه ما است بخاطر فاصله گرفتن از احکام اسلامی است اعلام کرد:اگر به درستی به احکام و قوانین اسلامی پرداخته شود برابری و رفاه نسبی در جامعه حاکم خواهد شد.

  • نویسنده : الهام مهدیان