بسترهای اشتغال‌زایی برای مرزنشینان ایلام شناسایی شود
بسترهای اشتغال‌زایی برای مرزنشینان ایلام شناسایی شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: بسترهای اشتغال‌زایی برای مرزنشینان ایلام شناسایی شود.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “محمدسبحان حسنی” ظهر روز چهارشنبه در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: سال گذشته اقدامات خوبی در امر مبارزه با قاچاق در حوزه‌های مختلف توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط صورت گرفت و امید است امسال نیز با استفاده از تجربیات سال گذشته و تشدید اقدامات، بسترهای قاچاق شناسایی شود.

وی خواستار اتخاذ سازوکارهای لازم در راستای تقویت مبارزه با قاچاق کالا در استان شد و اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که باید به طور ویژه طی سال جاری مورد توجه قرار گیرد شناسایی بسترها و عوامل در حوزه مرز و مرزنشینان و ایجاد اشتغال برای مرزنشینان است.

حسنی افزود: علیرغم اینکه اقداماتی در این راستا انجام گرفته اما باید تقویت شود و نیاز است یک نشست ویژه با محور اشتغال مرزنشینان با حضور دستگاه‌های مرتبط برگزار تا راهکارهای مؤثر در این زمینه منجر به اشتغال مرزنشینان شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام عنوان کرد: پیشنهاداتی در نشست شورای توسعه پایدار مطرح شده که نیاز به تأیید ریاست محترم جمهور و مصوبه مجلس دارد که بسیار کاربردی است و در صورت ابلاغ هم منجر به ماندگاری جمعیت در مناطق مرزی و هم جلوگیری از قاچاق کالا خواهد شد.

وی در پایان نیز با اشاره به ممنوعیت تردد خودروهای شوتی، خواستار برخورد قانونی با رانندگان این خودروها شد.

  • نویسنده : الهام مهدیان