برگزاری ۱۲ دوره آموزش HSE در شرکت گاز استان ایلام
برگزاری ۱۲ دوره آموزش HSE در شرکت گاز استان ایلام
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از برگزاری ۱۲ دوره آموزشی با یکهزار‌‌و ۸۱۶ نفر ساعت در زمینه‌های ایمنی و بهداشت، محیط زیست، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در سال گذشته در این مجموعه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “عباس شمس اللهی” افزود: این آموزش‌ها در زمینه شناسایی و ارزیابی مخاطرات محیطی، مخاطرات فرآیندی، مخاطرات بهداشت شغلی، آموزش غیر‌حضوری موج چهارم کرونا، واکنش در شرایط اضطراری، مقابله با شیوع ویروس کرونا، آموزش عبرت آموزی از حوادث مهم، رانندگی تدافعی و بکارگیری لوازم حفاظت فردی بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برای گروه‌های هدف از جمله نیروهای رسمی و پیمانکاری بیش از یکهزار‌و ۸۱۶ نفر ساعت دوره های تخصصی HSE برگزار شده است، اظهار داشت: علاوه بر آموزش‌ الزامات قانونی از جمله استقرار سیستم‌های مدیریتی و ابلاغیه‌های بالادستی، اجرای دوره آموزش رانندگی تدافعی و برگزاری آموزش‌های منتج از اقدامات کنترلی ریسکهای شناسایی شده، حوادث و شبه حوادث و یا اتفاقات گذشته از طریق آموزش‌های تخصصی، می‌توان احتمال وقوع آنها را به حداقل رساند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه یکی از راههای کنترل حوادث، برگزاری آموزش‌های HSE می‌باشد که خوشبختانه در شرکت گاز استان ایلام نتیجه بخش بوده است، تصریح کرد: ضعف سامانه‌های نظارتی، بی‌انضباطی بارز محیط کار، عدم پایبندی به موازین اولیه ایمنی، بکارگیری غیر اصولی از ابزار و تجهیزات، عدم رعایت مقررات و دستور‌العمل‌های ایمنی از دلائل بروز حوادث می‌باشند که با برگزاری آموزش‌های تخصصی می‌توان از رخداد حوادث جلوگیری کرد.

شمس اللهی به اهداف برگزاری این آموزش‌ها اشاره و خاطر‌نشان کرد: کنترل و کاهش برخی از ریسک‌ها، اجرای دستور‌العمل و ابلاغیه‌ها، کاهش حوادث، فرهنگ‌سازی، آمادگی و وجود الزامات قانونی می‌باشد که خوشبختانه با آموزش‌های تخصصی، از وقوع حوادث بسیاری پیشگیری شده‌است.

وی ادامه داد: با اجرای اینگونه آموزش‌ها و تلاش‌ها و اقدامات موثر HSE ، خوشبختانه در طول سال گذشته در حوزه اجرایی پیمانکاران هیچگونه حادثه منجر به صدمه، فوتی و شاخص‌های تواتر جراحات در کارکنان نداشتیم.

  • نویسنده : الهام مهدیان
  • منبع خبر : روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام