برگزاری مراسم ارتحال امام راحل (ره) بازتابی از پایبندی مردم به آرمان های والای آن حضرت است/ لزوم برگزاری مراسم در فضای مجازی
برگزاری مراسم ارتحال امام راحل (ره) بازتابی از پایبندی مردم به آرمان های والای آن حضرت است/ لزوم برگزاری مراسم در فضای مجازی
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به بزرگداشت ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، گفت: برگزاری مراسم ارتحال امام راحل (ره)، بازتابی از پایبندی مردم به آرمان های والای آن حضرت است که توسط بیگانگان در حال رصد می باشد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، حجت الاسلام والمسلمین دکتر “الله نور کریمی تبار” در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی سالگرد ارتحال ملکوتی امام (ره) و قیام ۱۵ خرداد در حسینیه حضرت زینب کبری (س) با بیان اینکه برگزاری مراسم ارتحال امام راحل (ره)، بازتابی از پایبندی مردم به آرمان های والای آن حضرت است، بر تبیین و معرفی شخصیت بازر آن حضرت در بین نسل جوان تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تسلیت سالگرد رحلت بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، شهادت شهدای نیمه خرداد و نیز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما بیشترین تاثیرگذاری را در بین تمام انقلاب های جهان دارا بوده و با هیچ انقلابی قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه عظمت امام راحل (ره)، نیز به بلندای انقلاب اسلامی بوده که در حال نورافشانی در جهان است، بر لزوم شناساندن و معرفی امام خمینی (ره) به جوانان کنونی و نیز نسل های آینده کشور تاکید کرد.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه شناخت و معرفی امام راحل به کسانی که ایشان را درک نکرده اند، از جمله نیازها جامعه امروز است که بخشی از آن در چنین مراسماتی می تواند انجام شود، گفت: پایبندی، قدردانی و قدرشناسی مردم نسبت به بنیانگذار جمهوری اسلامی، پس از گذشت ۱۵ سال تبعید در استقبال و بازگشت به کشور و نیز در مراسم تشییع پیکر آن حضرت در تاریخ بی سابقه بود.

وی با اشاره به تاثیر مثبت انقلاب اسلامی در جهان، یادآور شد: امام خمینی (ره)، برای اداره حکومت ابتکار نظام ولایی را در دنیا مطرح کرد، نظامی که تاکنون توانسته در برابر تمام تهاجمات آشکار و پنهان، جنگ سخت و نرم و نیز انواع تحریم های دشمنان مقاومت کرده و به مسیر خود ادامه دهد.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به استمرار روند فعلی انقلاب اسلامی در کشور و جهان، گفت: بر اثر نفوذ تفکر انقلاب و ارزش های تشیع، جبهه مقاومت در حال شکل گیری و گسترش در سطح جهان است.

امام جمعه ایلام به نقش انقلاب اسلامی در مقاومت مردم فلسطین و لبنان در برابر رژیم اشغالگر قدس و نیز در بین مردم یمن و سوریه اشاره کرد و افزود: مقاومت رویکردی است که عقلا، آزادی خواهان و تشنگان معرفت در جهان را به سمت اسلام و انقلاب ما سوق داده و در حال الگوبرداری از آن است. 

وی بر لزوم برگزاری مراسم در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: هرچند با توجه به شرایط کرونایی موجود همچون گذشته نمایش جمعیتی صورت نمی گیرد، اما در فضای مجازی قابل برگزاری است و باید در راستای معرفی و تبیین سیره آن حضرت اقدام شود.

دکتر کریمی تبار در ادامه با اشاره به ابعاد گسترده انقلاب اسلامی در جهان، گفت: انقلاب امام خمینی (ره)، انقلاب دین بود که ارتباط مستقیم سیاست با دین را در جهان به نمایش گذاشت.

نماینده ولی فقیه در استان انقلاب اسلامی را حاوی پیام در جهان دانست و خاطرنشان کرد: نحوه رفتار مردم چه در انتخابات پیش رو و چه در مراسم ارتحال امام راحل برای فراتر از مرزهای کشور هم برای دوستان و هم دشمنان انقلاب، امیدآفرین و بیم آفرین است.

  • نویسنده : الهام مهدیان