برگزاری بیش از ۱۰ هزار نفر ساعت آموزش در شرکت گاز ایلام
برگزاری بیش از ۱۰ هزار نفر ساعت آموزش در شرکت گاز ایلام
رئیس امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت گاز استان ایلام گفت: در طول سال گذشته، ۱۰ هزارو ۸۸۴ نفر ساعت آموزش ایمنی، بهداشت و محیط، محیط زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران و HSE برای کارکنان رسمی و پیمانکاری برگزار شده است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، «زهرا فرجی» با بیان اینکه از این تعداد آموزش ۵ هزارو ۷۹۲ نفر ساعت برای کارکنان رسمی و ۵ هزارو ۹۲ نفر ساعت برای کارکنان پیمانکاری بوده است، افزود: این آموزش ها در قالب ۲۸ دوره در راستای آموزش های عمومی، فنی و تخصصی، شغلی، ارتقا و بروز نمودن دانش کارکنان طی مدت یاد شده برنامه ریزی و اجرایی شده است.

وی افزایش آمادگی، مهارت، تقویت کار گروهی، توانمندسازی تیم‌های عملیاتی را از سایر اهداف دوره های برگزار شده عنوان کرد و اظهار داشت: از مجموع دوره های برگزار شده در سال گذشته تعداد ۱۵ دوره آموزش در حوزه ایمنی، ۳ دوره در حوزه بهداشت، ۳ دوره در بخش محیط زیست، ۳ دوره در بخش پدافند غیرعامل و مدیریت بحران و ۴ دوره مشترک HSE و پدافند غیرعامل بوده است.

فرجی تصریح کرد: آموزش نیروهای رسمی و پیمانکاری با هدف افزایش بهره وری شرکت از رئوس خط مشی این مجموعه و از اولویت های این شرکت در حوزه منابع انسانی می باشد و برنامه ریزی های لازم جهت رشد فنی، ایمنی، علمی و فرهنگی کارکنان به عنوان سرمایه‌های اصلی شرکت لحاظ شده است.

رئیس امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت گاز استان تأکید کرد: تجزیه و تحلیل نتایج و اثربخشی دوره ها، حلقه نهایی فرآیند آموزش است که در این راستا شرکت گاز استان ایلام برای این مهم برنامه ریزی کرده است.

رئیس امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت گاز استان ایلام در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری ۱۹ جلسه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در این شرکت در طول سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۶ جلسه مدیریت بحران و ۳ جلسه پدافند غیرعامل بوده است.

فرجی افزود: این جلسات با رویکرد شناسایی و اجرای طرح های مربوط به مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در راستای حفظ آمادگی و افزایش پایداری گاز در شرایط اضطراری مبتنی بر نتایج مطالعات پدافند غیرعامل در تاسیسات و ساختمان ها بوده است.

وی به اجرای طرح های حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در این شرکت در طول سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: از جمله طرح های انجام شده در سال مذکور نصب کانکس بر روی کامیون مدیریت بحران با چیدمان تجهیزات و ابزار جهت آماده باش کامل بوده که برای اجرای این پروژه مبلغ یک میلیاردو ۲۳۶ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

رئیس امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت گاز استان ایلام به دیگر فعالیت در این حوزه اشاره و تصریح کرد: شناسایی عناوین شرایط اضطراری محتمل برای کلیه ادارات گاز شهرستان ها و تبیین سناریو و انجام مانور مربوطه بوده که در این سال تعداد ۵۸ مانور در سطح استان با موضوعات مختلف برگزار شده است.

فرجی با بیان اینکه بازدیدها و ممیزی های این حوزه از کلیه تاسیسات و ساختمان ها ۶۱۵ مورد بوده که موارد قابل بهبود تحت کنترل و مدیریت می باشند، گفت: شرکت در جلسات سطح استان از جمله ستاد مدیریت بحران استانداری، کمیته انرژی و نیازهای ضروری، مشارکت در مانورهای سطح استان، برگزاری یک مورد مانور ترکیبی در شرکت گاز استان، مشارکت فعال در نمایشگاه های مدیریت بحران ایران قوی و غیره از دیگر اقدامات در این حوزه بوده است.

  • نویسنده : الهام مهدیان