برنامه‌های تربیتی باید برای دانش آموزان نشاط‌آور باشند
برنامه‌های تربیتی باید برای دانش آموزان نشاط‌آور باشند
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در آیین گرامیداشت سالروز امور تربیتی، ضمن ارائه‌ی گزارشی از حوزه معاونت پرورشی، به ایراد سخنانی درباره‌ی ضرورت و اهمیت برنامه‌های تربیتی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، «علی درویشی» امروز در مراسم گرامیداشت ۸ اسفند ماه سالروز امور تربیتی و تربیت اسلامی ابتدا ضمن تبریک اعیاد شعبانیه فرارسیدن سالروز امور تربیتی و تربیت اسلامی را به همه فرهنگیان خصوصاً دست اندرکاران این حوزه را تبریک گفت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد حوزه پرورشی در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری، اقامه نماز، اردوها، مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و …. پرداخت.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، به ضرورت توجه به تربیت صحیح فرزندان از نظر اسلام اشاره و شرایط سنی و وضعیت رشد جسمی، عقلی؛ روحی و روانی دانش آموزان را یکی از موارد مهم در تربیت آنان برشمرد.

درویشی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یکی از نهادهای حاکمیتی است گفت: دستگاه های اجرایی می بایست برای پیشبرد اهداف و برنامه های آموزش و پرورش خصوصاً در حوزه‌ی برنامه های تربیتی در کنار این نهاد باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به ویژگی‌های برنامه‌های تربیتی برای دانش آموزان اشاره کرد و اظهار داشت: می بایست برنامه های تربیتی نشاط آور بوده و دانش آموزان را به فعالیت در زمینه های آموزشی و پرورشی مرتبط ترغیب کنند.

درویشی در پایان تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که دانش آموزان از نظر آموزشی و پرورشی تامین باشند و همه برنامه ها و فعالیت های ما به این سمت هدایت می شود تا آنچه که از دانش آموزان انتظار می رود تحقق یابد.

فرماندار ایلام نیز در این نشست ابتدا ضمن تبریک اعیاد شعبانیه فرارسیدن ۸ اسفند ماه سالروز امور تربیتی و تربیت اسلامی را تبریک گفت.

«عبدالصاحب نادری» در ادامه به بیان صحبت‌هایی درباره‌ی ضرورت توجه به شرایط تربیتی دانش آموزان پرداخت و پرورش مناسب دانش آموزان را یکی از موارد مهم در اهداف و برنامه‌های آموزش و پرورش و مجموعه‌ی دولت عنوان کرد.

  • نویسنده : الهام مهدیان
  • منبع خبر : اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام