برای مدیریت بحران کرونا نیازمند همراهی مردم هستیم/ بازارهای کرمانشاه نباید محل جولان کرونا شود
برای مدیریت بحران کرونا نیازمند همراهی مردم هستیم/ بازارهای کرمانشاه نباید محل جولان کرونا شود
استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه وضعیت کرمانشاه در زمینه بحران کرونا اصلا خوب نیست، گفت: کرونا قابل درمان نیست ولی قابل مدیریت هست و برای مدیریت این بحران سخت نیازمند همراهی و همکاری مردم هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سپهر ایلام در کرمانشاه، “هوشنگ بازوند”  در نشست مدیریت بحران استان کرمانشاه اظهار کرد: آمارها نشان می دهد در استان شاهد یک روند رو به افزایش تعداد بستری‌ها و مبتلایان به ویروس کرونا و همچنین آمار فوتی ها هستیم.

وی افزود: از مردم عزیز کرمانشاه تقاضا داریم در کنترل این بحران همکاری کنند و از حضور در تجمعات غیرضروری و اماکن شلوغ به شدت پرهیز کنند، تا مجبور به اتخاذ تصمیماتی نشویم که منجر به تعطیلی کسب و کارها شود و معیشت مردم در تنگنا قرار گیرد.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: مصوبات جدید و سختگیرانه‌تری به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی ارایه شده که به اجرا گذاشته می شوند.

وی ادامه داد: اگر این سختگیری ها اعمال نشود، هزینه ها و خسارات زیادی را برای معیشت مردم خواهد داشت و جان بسیاری از عزیزان ما به خطر خواهد افتاد.

بازوند گفت: در این شرایط بخش مهمی از توان مدیریت استان صرف کنترل این بحران خواهد شد و از برنامه ریزی مناسب برای اشتغال زایی و جهش تولید در استان بازخواهد ماند.

وی عنوان کرد: با توجه به افزایش آمار ابتلا به کرونا باید به فکر حفظ سلامت کارکنان باشیم و در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی شیوه نامه نحوه فعالیت ادارات در ایام آتی را تدوین کند و در نشست بعدی ارائه دهد.

استاندار کرمانشاه با انتقاد از روند ازدحام جمعیت در بازارهای مرکز استان تاکید کرد: نباید اجازه دهیم که بازارها به مرکزی برای جولان شیوع بیماری کرونا تبدیل شوند.

  • نویسنده : فاطمه مهدیان