با احداث ایستگاه های تقویتی جدید، پایداری گاز در ایلام به حداکثر حالت ممکن می‌رسد
با احداث ایستگاه های تقویتی جدید، پایداری گاز در ایلام به حداکثر حالت ممکن می‌رسد
مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: با اجرای دو ایستگاه تقویتی جدید cgs گاز شهری در شهرستانهای سیروان و ایلام و همچنین اتصال ایستگاههای اصلی استان به همدیگر، پایداری گاز استان به حداکثر حالت ممکن می‌رسد و در مواقع بحران و قطعی گاز مقطعی، در تامین گاز مشکلی وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سپهر ایلام، «محمود کشاورز» در دیدار با بازرس کل استان با اشاره به اینکه این مجموعه برای شرایط اضطراری آمادگی کامل دارد، افزود: شرکت گاز استان علاوه بر خدمات‌رسانی به مناطق مختلف استان، در حوزه پدافند غیرعامل نیز اقدامات قابل قبولی انجام داده‌است و در شرایط اضطرار و بحرانی، هیچگونه خللی در خدمت‌رسانی به مردم ایجاد نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۰۰ درصد جامعه شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، اظهار داشت: در سال‌جاری تعداد قابل توجهی از مناطق روستایی استان گازدار خواهند شد که تقریباً پرونده گازرسانی روستایی در استان برای روستاهای دارای قابلیت گازرسانی بسته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه رسالت اصلی شرکت ملّی گاز توزیع پایدار و ایمن گاز است، تصریح کرد: به‌منظور جلوگیری از افت فشار گاز در زمان اوج مصرف و آمادگی مواجهه با هرگونه بحران در فصل سرد سال و ارائه خدمات مطلوب به مشترکین، اقدامات مهم و اساسی را در حوزه پدافند غیرعامل در دستور کار قرار داده که خروجی آن تامین گاز پایدار برای همه مشترکین است.

وی گازرسانی به مناطق کمتر برخوردار و صعب‌العبور نمونه بارز خدمت صادقانه، جهادی و بی‌منت کارکنان شرکت گاز استان به مردم است، خاطرنشان کرد: در سال‌گذشته با جذب ۱۰۰ درصدی بودجه، کلیه مطالبات پیمانکاران شرکت در پیمانهای جاری، عمرانی و پروژه‌ها پرداخت شد.

کشاورز مهمترین چالش این شرکت را وصول مطالبات به‌خصوص از صنایع عمده استان عنوان کرد و گفت: شرکت پتروشیمی ایلام و کارخانه سیمان علی رغم داشتن درآمد و فروش محصولات تولیدی، در زمینه پرداخت بدهی گاز‌بها با این مجموعه همکاری نمی‌کنند و از پرداخت بدهی‌های معوقه خودداری می کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه ۹۰ درصد مطالبات گازبهای وصول نشده شرکت گاز استان مربوط به پتروشیمی ایلام است، افزود: شرکت پتروشیمی ایلام مبلغ ۵۱۱ میلیارد تومان بابت گاز‌بها بدهکار است و علی رغم پیگیری‌های اداری و قضایی، تاکنون آنرا پرداخت ننموده است.

وی اظهار داشت: بدلیل عدم وصول مطالبات، اختصاص بودجه عمرانی به شرکت گاز استان تعلیق شده که موجب چالش در اجرای پروژه‌های جاری در دست اجرا و آتی خواهد شد.

کشاورز ادامه: انتظار می‌رود که دستگاههای نظارتی به این موضوع ورود کنند تا با تامین اعتبار به موقع، امسال بتوانیم گازرسانی به استان را به اتمام رسانیم.

بازرس کل استان ایلام در این دیدار با اشاره به اینکه شرکت گاز یک مجموعه خدمات‌رسان است که کار آن دارای حساسیت است، گفت: شرکت گاز با عموم مردم سر وکار دارد، هر‌گونه کم‌کاری در ارائه خدمات، باعث ایجاد نارضایتی عمومی می شود.

مالک روشنی با بیان اینکه تاکنون نارضایتی از عملکرد شرکت گاز استان از سوی مردم اعلام نشده است، افزود: عملکرد این شرکت در خدمات‌رسانی به آحاد مختلف مردم قابل تقدیر و قدردانی است.

وی با اشاره به اینکه از حیث خدمات‌رسانی، مردم و رضایت آنها مدنظر قرار گیرد، اظهار داشت: اگر مردم ببینند که خدمتگذاران صادقانه کار انجام می دهند، قدردان نیز هستند لذا باید سعی شود کارهای شرکت گاز از انجام حضوری، بسوی الکترونیکی و غیر حضوری پیش برود.

بازرس کل استان ایلام با اشاره به اینکه نحوه برخورد با مردم خیلی مهم است و نباید انجام کار با منت باشد، تصریح کرد: کارنامه و معیار سنجش مدیران و ادارات به یقین، میزان رضایت مردم است.

روشنی ادامه داد: در تحصیل اراضی برای عبور خطوط لوله‌های گاز حداکثر تلاش این باشد از حریم جاده یا از امکانات سایر ادارات دولتی استفاده شود تا از بیت‌المال صیانت و در هزینه‌های اجرا صرفه‌جویی شود.

بازرس کل استان ایلام گفت: ادارات و شرکت‌های دولتی بدلیل داشتن ردیف بودجه مستقل برای پرداخت هزینه‌های مصرفی، الزاماً بایستی بدهی‌های گازبهای خود را پرداخت کنند و نباید در این زمینه بدهی معوق داشته باشند مگر اینکه عمداً ردیف بودجه را جابجا کرده باشند که از منظر قانون، تخلف است.

  • نویسنده : الهام مهدیان