با اجرای ۶ طرح آبرسانی مشکلات کم آبی سیروان برطرف می شود
با اجرای ۶ طرح آبرسانی مشکلات کم آبی سیروان برطرف می شود
فرماندار سیروان با اشاره به اینکه با اتمام ۶ طرح آبرسانی مشکل کم آبی در مناطق روستایی این شهرستان برطرف می شود،گفت: انتظار می رود که شرکت آبفای استان قبل از شروع گرم سال نسبت به اتمام این طرح ها اقدام نماید تا رضایت عمومی مردم جلب شود.

به گزارش  پایگاه خبری سپهر ایلام؛ “محمدباقر شریفی” روز شنبه ۴ فروردین ماه سال جاری در دیدار با سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان ایلام که درمحل فرمانداری سیروان برگزار شد،افزود: به سرانجام رساندن چاه کارزان، آغاز عملیات اجرایی چاه سرتنگ، نهایی شدن پروژه آبرسانی به روستای گور طوطی، اصلاح مخازن آب روستاهای اسلامیه و لرینی، اصلاح لوله خطوط آب ورگچ و باغله، ارتقا چاه میرزابیگی کارزان در راستای جلوگیری از تنش آبی،از پروژه های در دست اقدام هستند که در صورت اتمام آنها مشکل کم آبی مناطق روستایی این شهرستان برطرف می شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت آب رسانی در مناطق روستایی سیروان مناسب نیست و تنش آبی شدیدی در روستاهای سیروان وجود دارد که می طلبد شرکت آبفای استان برای رفع این مشکل چاره اندیشی کند، اظهار داشت:بسیاری از شبکه آبرسانی روستایی این دیار مربوط به گذشته است که هم اکنون نیاز به بازنگری دارد و بدلیل نداشتن زیرساخت ها جوابگوی اهالی این روستاها نیست.

فرماندار سیروان با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از مناطق روستایی این شهرستان با مشکل کم آبی مواجه هستند، تصریح کرد: در طول ۲ سال گذشته تاکنون اقدامات خوبی در زمینه آبرسانی به مناطق شهری و روستایی این شهرستان شهرستان انجام شده ولی بدلیل عمق محرومیت ها آنچنان که باید و شاید نمود عینی ندارد.

شریفی  تاکید کرد: تنها راه برون رفت این شهرستان استفاده از ظرفیت اعتبارات ملی و استانی که در دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به آبرسانی در سطح کشور داشته و همچنین استفاده از ظرفیت عظیم قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که کارنامه موفقی در زمینه آبرسانی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور دارد ، می تواند تنش آبی شهرستان را مرتفع کند.

همچنین در این دیدار سرپرست آب و فاضلاب استان ایلام با اشاره به اینکه تلاش می شود مشکل کم آبی مناطق روستایی این شهرستان تا قبل از شروع فصل گرم سال برطرف شود،گفت: از ابتدای شروع به کار دولت تاکنون اقدامات قابل قبولی در زمینه آبرسانی به مناطق روستایی این شهرستان انجام شده است.

“محمد محمدی”  قول مساعد داد که مشکل کم آبی مناطق روستایی این شهرستان با اجرای پروژه های در دست اقدام در سال جاری برطرف می شود، افزود: دولت کار و کرامت به مناطق روستایی توجه ویژه ای دارد و در همین راستا برای مشکلات آنان در زمینه آبرسانی تلاش می شود.