ایلام رتبه نخست کشور در طرح آبرسانی به مناطق محروم را کسب کرد
ایلام رتبه نخست کشور در طرح آبرسانی به مناطق محروم را کسب کرد
استاندار ایلام گفت: ایلام رتبه نخست کشور در طرح آبرسانی به مناطق محروم را کسب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “حسن بهرام‌نیا” استاندار ایلام عصر روز چهارشنبه در مراسم گردهمایی ائمه‌جماعات مساجد استان ایلام گفت: دشمن از فرصت اغتشاشات که به خوبی مهندسی شده بود و با در نظرگرفتن تورم، نفوذ و ناامنی‌ها، درصدد براندازی نظام برآمد، اما در محاسبات خود دچار خطا شد.

وی خاطرنشان کرد: استان ایلام علی‌رغم همه شاخص‌ها، به برکت مردم عزیز و متدین و همچنین روحانیت معظم و در رأس آن نماینده محترم ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام و برنامه‌ریزان استان و شورای تأمین به خوبی از این پیچ سخت عبور کرد و از مصادیق آن می‌توان به حضور حماسی مردم در ۲۲ بهمن اشاره کرد.

بهرام‌نیا با بیان اینکه مردم شایسته بهترین خدمت هستند، افزود: حال نوبت مسئولان است تا با عزم و اراده قوی در راستای رفع مشکلات مردم تلاش کنند، به همین منظور در دولت سیزدهم کارهای خوبی صورت گرفته و مبلغ ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در سفر رییس جمهوری به این استان مصوب شد و علاوه بر این رقم، ۲۰ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال بصورت ریالی نیز تصویب شد.

وی اظهار کرد: در دیدار با ریاست جمهوری تلاش کردیم تا اعتبارات استانی را افزایش دهیم؛ ۸۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات متمم سفر رئیس‌جمهور و ۱,۲۰۰ میلیارد تومان از سفر معاون اجرایی رییس جمهور به اعتبارات سفر افزوده شد و در مجموع این اعتبارات به بیش از چهار هزار میلیارد تومان رسید که در بین شهرستان‌های استان توزیع شد.

استاندار ایلام گفت: به‌عنوان نمونه در شهرستان ملکشاهی که از نظر زیرساخت‌ها با خلأهای فراوانی رو به رو است، ۶۲۷ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های این شهرستان دیده شده، که ۵۵۵ میلیارد از این رقم تنها به پنج پروژه حیاتی این شهرستان شامل بیمارستان، تأمین آب آشامیدنی و حوزه بهداشت و راه اختصاص یافته است، در واقع اعتبار استانی ملکشاهی ۸۲ میلیارد بوده که هفت برابر اعتبار استانی به اعتبارات این شهرستان افزوده شده است.

نماینده عالی دولت در استان یکی از اولویت‌های مهم دولت را تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عنوان کرد و گفت: تعداد ۱۹ ایستگاه پمپاژ کشاورزی در کل استان همچنان نیمه‌کاره مانده بود که در این دولت تعداد سه مورد این ایستگاه در طی این یکسال به بهره‌برداری رسید و باعث ایجاد تحول و اشتغال در حوزه کشاورزی در مناطقی همچون شهرستان ملکشاهی و بدره شد و در تلاش هستیم تا این میزان طرح نیمه‌تمام (ایستگاه‌های پمپاژ) را تکمیل کنیم، در واقع این موارد تنها بخشی از نمونه اقدامات دولت سیزدهم در استان ایلام طی این مدت است‌.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه حوزه‌های علمیه گفت: در طی این مدت در استان ایلام، عنایت ویژه‌ای به حوزه‌های علمیه شده است و اعتبارات شهرستانی خوبی هم لحاظ شده است، حوزه‌ها و روحانیت مظلوم واقع شده‌اند و کمتر مورد توجه قرار گرفته‌است.

بهرام‌نیا در ادامه یکی از مهمترین رویکردهای دولت سیزدهم را سفرهای استانی ریاست جمهور و سفرهای شهرستانی عنوان کرد و یادآور شد: در طی این مدت تعداد ۷۶ سفر شهرستانی در استان انجام گرفته که با در نظرگرفتن تعداد شهرستان‌ها، حداقل پنج بار در هر شهرستان حضور پیدا کردیم و در جریان هر سفر مسایل و مشکلات مردم شهرستان‌ها و پروژه‌های در دست اقدام با حضور مدیران بررسی و دیدار و نشست صمیمانه‌ای با مردم با هر تفکر و سلیقه‌ای در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در ارزیابی‌های صورت گرفته در حوزه اربعین، استان ایلام در بین پنج استان هدف اربعین و ۳۱ استان کشور، مقام نخست را کسب کرد و این ماحصل میدان‌داری و حضور فعال همه اعضا و ائمه محترم‌جمعه و جماعات و در رأس آن نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام بود.

  • نویسنده : الهام مهدیان