ایلام رتبه اول کشور در بحث تبدیل وضعیت ایثارگران را کسب کرد
ایلام رتبه اول کشور در بحث تبدیل وضعیت ایثارگران را کسب کرد
سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: ایلام رتبه اول کشور در بحث تبدیل وضعیت ایثارگران را کسب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “محمد رحیمی” شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: خدمات دولت سیزدهم در حوزه ایثار و شهادت قابل مقایسه نیست، فقط در حوزه تبدیل وضعیت ایثارگران در استان بیش از چهار و ۵۰۰ نفر در استان تبدیل وضعیت شدند که استان در این بخش رتبه اول را کسب کرده است.

وی با اشاره به اهتمام ویژه استاندار ایلام در دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان، گفت: شخص دکتر بهرام نیا استاندار ایلام در طول سال گذشته بیش از ۱۲۰ دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان استان داشته‌اند.

وی عنوان کرد: در طرح پویش سلام شهید دیدار استاندار محترم با ۱۲ خانواده ۵ شهید به بالا و در روز بزرگداشت شهدا دیدار مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با ۵۰۰ خانواده معزز شهدا نیز انجام شده است.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام اضافه کرد: کل دیدارهای انجام شده در سال گذشته با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان ۱۵ هزار مورد بوده است.

وی عنوان کرد: با توجه ویژه استاندار ایلام در حوزه عمرانی کارهای بزرگی در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان صورت گرفته است.

رحیمی عنوان کرد: برای ساماندهی گلزار شهدا از محل سفر ریاست محترم جمهوری ۳۶ میلیارد ریال و برای ساماندهی گلزار مطهر شهدا از محل تملک استانی و ۳ درصد نفت و گاز ۵۲ میلیارد ریال نیز اختصاص یافته است.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به دیگر اقدامات دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: ساماندهی گلزار مطهر شهدای سید اکبر (ع) شهر دهلران با ۹۲ شهید، ساماندهی گلزار مطهر علی صالح (ع) شهر مهران با ۳۳۰ مزار منور، برق رسانی به گلزار مطهر شهرستان بدره (هندمینی)،ساماندهی گلزار مطهر شهدای حاجی حاضر شهر ایوان نیز انجام شده که هر چهار مورد فوق از خواسته‌های دیرین خانواده‌های معظم شهدا و درخواست‌های ۲۰ ساله بوده که در دولت مردمی ایران قوی محقق شده است.

رحیمی عنوان کرد: همچنین در طول دولت سیزدهم نیز بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال، مسکن، وام‌های ضروری و…پرداخت شده است.

وی افزود: بخش زیادی از این اقدامات و دستاوردها با همراهی و همکاری استاندار ایلام محقق شده است.

  • نویسنده : ایرج ملکی