ایلام به شبکه ریلی کشور متصل می شود
ایلام به شبکه ریلی کشور متصل می شود
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: با پيگيريهای انجام شده برای اتصال استان به شبکه ريلي غرب کشور، آرزوی ديرينه مردم ایلام به تحقق پيوست و قطعه اول آن به طول 17 کيلومتر با برآورد اوليه 1600ميليارد ريال به پيمانکار واگذار گرديده است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “عبدالله بهادری” در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: شبکه راه آهن استان ایلام با قابلیت اتصال شبکه ریلی کشور ایران به شبکه ریلی عراق در آینده می تواند دروازه ارتباطی کشورهای همسایه برای امر مهم عتبات عالیات و صادرات و واردات و حمل بار و مسافر باشد .
وی با اشاره به اینکه ایجاد منطقه آزاد تجاری در آینده نه چندان دور در مرزهای استان ایلام و کشور همسایه پیش بینی می شود، افزود: اتصال شبکه ریلی ایران به راه‌آهن عراق محدودیت‌های حمل و نقل جاده‌ای را کاهش داده و باعث توسعه مبادلات تجاری دو کشور همسایه شده و همچنین توسعه گردشگری مذهبی بین آنها را نیز در پی خواهد داشت.
مدیرکل راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد: برنامه اتصال استان به شبکه ریلی کشور یکی از مطالبات اساسی مردم استان بوده است و اتصال استان به شبکه ریلی غرب کشور به طول ۷۵ کیلومتر و برآورد هزینه ۸۰۰۰ میلیارد ریال در دست پیگیری می باشد که با مکاتبات عدیده و پیگیریهای انجام گرفته ، آرزوی دیرینه مردم به تحقق پیوست و قطعه ای به طول ۱۷ کیلومتر با برآورد اولیه۱۶۰۰ میلیارد ریال به پیمانکار واگذار شده است.
بهادری گفت: انتظار می رود قطعات دوم و سوم هم عملیاتی و نسبت به تامین اعتبار میزان ۸۰۰ میلیارد تومان اقدام شود تا کل عملیات اجرایی شامل عملیات زیر سازی و ابنیه فنی به طول ۷۵کیلومتر به اتمام برسد.
گفتنی است که اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام فعالیت های گسترده ای در حوزه احداث و توسعه راههای استان، احداث و تکمیل ساختمان های عمومی و دولتی، احداث طرح ها و پروژه های حوزه بازآفرینی در مناطق هدف، حفاظت و رفع تصرف اراضی ملی، واگذاری زمین برای طرح ها و برنامه های مختلف عمومی و دولتی، دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ و از همه مهمتر ثبت نام و پایش، احداث و واگذاری واحدهای طرح نهضت ملی مسکن را بر عهده دارد.

  • نویسنده : ایرج ملکی
  • منبع خبر : پایگاه خبری جزمان