ایلام بالاترین تراکم ایثارگری کشور نسبت به جمعیت را دارد
ایلام بالاترین تراکم ایثارگری کشور نسبت به جمعیت را دارد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه درصد جامعه ایثارگری در این استان نسبت به کل جمعیت ۱۸ درصد بوده بطوریکه ایلام بالاترین تراکم ایثارگری کشور نسبت به جمعیت را دارد،گفت:هم اینک از هر ۱۰۰ ایلامی ۱۸ نفر به عنوان ایثارگر از خدمات این نهاد برخوردار هستند.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، «جمال اسدی» افزود: بر اساس آخرین سرشماری، جمعیت این استان بیش از ۵۸۰ هزار نفر بوده که از این شمار ۱۰۲ هزار نفر جامعه هدف این نهاد هستند.

وی مجموع شمار شهدای والامقام این استان را ۲ هزار و ۹۷۲ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: بیشترین آمار شهدا به تعداد یک هزار و ۲۷۵ نفر مربوط به شهرستان ایلام و کمترین آن به تعداد ۳۳ شهید متعلق به شهرستان بدره است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام شمار جانبازان استان را ۱۴ هزار و ۹۲۵ نفر عنوان و تصریح کرد: از این تعداد ۱۰ هزار و ۱۸۶ نفر زیر ۲۵ درصد، سه هزار و ۶۹۳ نفر بین ۲۵ تا ۳۹ درصد، ۴۷۸ نفر بین ۴۰ تا ۴۹ درصد، ۴۰۰ نفر بین ۵۰ تا ۶۹ درصد و ۱۶۸ نفر بالای ۷۰ درصد هستند.

اسدی شمار آزادگان استان را ۳۳۸ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۱۶۳ نفر مربوط به ایلام، ۴۶ نفر دهلران، ۲۶ نفر آبدانان، ۳۰ نفر ایوان، ۲۱ نفر دره شهر، ۱۸ نفر چرداول،۱۳ نفر مهران، ۱۱ نفر ملکشاهی و ۱۰ نفر بدره هستند.

  • نویسنده : الهام مهدیان