ایلام استانی مستعد برای پروژه های متنوع بخش کشاورزی است
ایلام استانی مستعد برای پروژه های متنوع بخش کشاورزی است
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ایلام استانی مستعد برای پروژه های متنوع بخش کشاورزی است، گفت: طرح های شبکه آبیاری و زهکشی سامانه گرمسیری موجب رونق کشاورزی منطقه می شود.

به گزارش پایگاه خبری جزمان، “کاظم خاوازی” عصر چهارشنبه در سفر به استان ایلام و بازدید طرح‌های کشاورزی استان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طرح‌های آبی و خاکی در استان ایلام از جمله شبکه آبیاری و زهکشی سامانه گرمسیری، موجب رونق کشاورزی و مدیریت بهینه مصرف آب در این استان می‌شود.

وی با بیان اینکه ایلام استانی مستعد برای پروژه‌های متنوع بخش کشاورزی است، ابراز کرد: طرح‌های کشاورزی که فردا با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس در استان ایلام مورد بهره برداری یا کلنگ زنی قرار می‌گیرد، موجب شکوفایی و رونق استان ایلام در زیربخش های کشاورزی می‌شود.

خاوازی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح‌ها، آبادانی، رونق تولید و همچنین افزایش نرخ اشتغال زایی در استان ایلام را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین این پروژه‌ها، بهره برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی سامانه گرمسیری و مهار آب‌های مرزی است.

استاندار ایلام نیز گفت: فردا پنجشنبه یک مرحله از طرح‌ها و پروژه‌های مهم استان به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهوری و با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاونین وزیر نیرو افتتاح می‌شود.

قاسم سلیمانی دشتکی تصریح کرد: در این مراسم، طرح‌ها و پروژه‌های بخش کشاورزی در سه منقطه فکه دهلران، لیک مهران و سد شهدا (سد گلال) همزمان به صورت متمرکز با حضور رئیس جمهوری افتتاح می‌شود.

۱۲۳ طرح زیربخش کشاورزی با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم پنج هزار و ۹۲۰ نفر فردا پنجشنبه با حضور وزیر جهاد کشاورزی و از طریق ویدیو کنفرانس بوسیله رییس جمهوری مورد افتتاح یا کلنگ زنی قرار می‌گیرد.

این پروژه‌ها در زمینه‌های آب و خاک، منابع طبیعی، دام و طیور و صنایع تبدیلی و تکمیلی است که افتتاح یا کلنگ زنی سیلوهای ذخیره گندم، سامانه‌های احیای اراضی ایلام و خوزستان، مهار آب‌های مرزی و گرمسیری و مجتمع گلخانه از جمله این طرح هاست.

  • نویسنده : الهام مهدیان