ایجاد ۷۵۶ طرح و واحد صنعتی در ایلام
ایجاد ۷۵۶ طرح و واحد صنعتی در ایلام
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام از ایجاد ۷۵۶ طرح و واحد صنعتی با ۸۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، «رضا محمدرحیمی» در آیین گرامیداشت روز ملی اصناف و دهه تولید و تجارت اظهار داشت: ۴۸۰ واحد صنعتی با بیش از ۲۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ثابت و حدود ۲۷۶ طرح صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان از جمله ان. جی. ال دهلران، فولاد ایوان و پتروشیمی ارغوان گستر در حال احداث است که با شروع به کار این صنایع اثرات مثبت تولید و اشتغالزایی آن‌ها در استان مشهود خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته با حمایت همه جانبه استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در بخش صنعت ۳۶ واحد به چرخه تولید بازگشت و طبق برنامه ریزی انجام شده، امسال نیز این حرکت برای واحد‌های راکد و نیمه تعطیل در دستور کار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با بیان اینکه امسال برای اولین بار علاوه بر بخش صنعت، صنوف تولیدی نیز اجازه ثبت نام، برای دریافت تسهیلات این تبصره را خواهند داشت، ادامه داد: از کل اشتغال در واحد‌های صنفی استان، ۵۰ درصد در بخش خدمات فعال هستند که تمام این واحد‌ها در حوزه اصناف و بازار قرار دارند.

محمدرحیمی یادآور شد: دولت سیزدهم با جدیت تمام بدنبال بالفعل کردن ظرفیت‌های بالقوه و فرصت‌هایی است، تا به هر شکل چرخه اقتصاد مملکت در استان ایلام از حرکت باز نماند.

  • نویسنده : ایرج ملکی