ایجاد موکب های مناسب برای خدمات دهی به زائران عتبات عالیات در سیروان ضروری است
ایجاد موکب های مناسب برای خدمات دهی به زائران عتبات عالیات در سیروان ضروری است
معاون عمرانی استاندار ایلام با اشاره به اینکه ایجاد موکب های مناسب برای خدمت به زائران عتبات عالیات در سیروان ضروری است، گفت: موکب کارزان یکی از مهم ترین موکب های استان است که باید زیر ساخت های لازم در این موکب برای خدمت رسانی به زائران مهیا و این موکب در آینده به صورت دائم دایر شود.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “سعید هژبری” در حاشیه بازدید از محل موکب سه راهی کارزان با بیان اینکه نیاز است با هماهنگی کارخانه سیمان ایلام یک نمایشگاه برای عرضه محصولات محلی ایجاد شود، افزود: ایجاد فضای سبز مناسب و ایمن سازی مسیر توسط بنیاد مستضعفان از دیگر ملزومات راه‌اندازی این موکب است.
وی با بیان اینکه ایجاد رمپ خروجی ایمن و احداث پل روگذر سه راهی کارزان در افق این طرح در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در سال‌های گذشته هلدینگ‌های بنیاد مستضعفان در ارائه خدمات به زوار اربعین مشارکت جدی داشته‌اند اما لازم است این موکب به صورت دائم دایر شود.
معاون استاندار ایلام گرمای طاقت ‌فرسای هوا، هجوم ریزگردها و حجم انبوه زائرین را از چالش‌های پیش روی مدیریت اربعین عنوان کرد و ادامه داد: اماکن مذهبی، آموزشی و ورزشی در اولویت اسکان زائران هستند.
هژبری با بیان اینکه به بقین امسال تعداد تردد زوار از مرز مهران نسبت به سال های گذشته چند برابر می شود، تصریح کرد: برای سربلند بیرون آمدن مردم استان از این آزمون، باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.
فرماندار سیروان از اعلام آمادگی تمامی دستگاه های خدمات رسان برای خدمتگذاری هر چه بهتر به زائرین عتبات عالیات برای اسکان و پذیرایی خبر داد و گفت: با تمام توان، سعی و تلاش خواهیم کرد که زائرانی که از این مسیر عبور می کنند از خدمات این موکب بهره مند شوند و بتوانیم رضایت مندی آن ها را به دست آوریم.
علیرضا رئیسی افزود: مردم شهرستان سیروان در همه عرصه ها از انقلاب و آرمان های نظام جانانه دفاع کرده اند و به یقین در پذیرایی از زائران عتبات عالیات سنگ تمام خواهند گذاشت و از هم اکنون خود را برای این امر مهم آماده کرده اند.
وی با بیان اینکه خدمات دهی به زائران عتبات عالیات در سال جاری باید پررنگ تر از سال های گذشته باشد، اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، اجرای اقدامات لازم برای تسهیل تردد زائران حسینی(ع) در این منطقه در دستور کار کمیته این ستاد در شهرستان قرار گرفته است.
فرماندار سیروان با اشاره به اینکه ظرفیت ها و امکانات در سطح خوبی است، اما نحوه خدمات دهی و ارتقا آنها نیازمند اتحاد و همدلی آحاد مختلف مردم و مسئولان در سطح شهرستان است، تصریح کرد: خوشبختانه در سیروان آحاد مختلف مردم و مسئولان برای خدمات دهی به زوار عتبات عالیات آمادگی کامل دارند.

  • نویسنده : الهام مهدیان
  • منبع خبر : پایگاه خبری جزمان