اولین پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری طی سال جاری در ایلام صادر شد
اولین پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری طی سال جاری در ایلام صادر شد
مدیرکل استاندارد ایلام از صدور اولین پروانه کاربرد علامت استاندارد در سال جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، «مهناز همتی» مدیرکل استاندارد ایلام با اعلام این خبر اظهار داشت: اولین پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای فرآورده گریس بر پایه سدیم و گریس بر پایه لیتیم، در شهرستان ایلام صادر شد.

وی در ادامه افزود: پس از بازرسی و نمونه‌برداری و آزمون فرآورده‌های تولیدی در کمیته‌های علائم برگزار شده اولین پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای فرآورده‌ گریس، با علامت تجاری تانیش صادر شد.

مدیرکل استاندارد ایلام تاکید کرد: استفاده از فرآورده های خودرویی دارای نشان استاندارد و کد رهگیری ده رقمی معتبر، در خودرو الزامی است.

همتی افزود: مالکین و استفاده کنندگان به منظور اعتبارسنجی و اطمینان از اصالت علامت استاندارد حک‌شده بر روی کالاها، می توانند از طریق ارسال کد رهگیری ده رقمی استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ اقدام و اطلاعات مربوط به آن فرآورده را اخذ نمایند.

مدیرکل استاندارد ایلام در پایان خاطرنشان کرد: از آنجاییکه استفاده از علامت استاندارد در زمان تعلیق بر روی کالاهای مربوطه جرم محسوب می‌شود، در زمان ابطال یا تعلیق پروانه استاندارد، نظارت کارشناسان استاندارد بر واحدهای تولیدی مذکور افزایش می‎یابد تا از وقوع تخلفات احتمالی جلوگیری به عمل آید.

  • نویسنده : الهام مهدیان