انجام واکسیناسیون یک میلیون و ۱۰۱ هزار نوبت راس دام در ایلام
انجام واکسیناسیون یک میلیون و ۱۰۱ هزار نوبت راس دام در ایلام
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دامپزشکی استان ایلام از انجام واکسیناسیون یک میلیون و ۱۰۱ هزار نوبت راس دام در ایلام در سال جاری توسط بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، «ایوب دارابی» در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: دامپزشکی استان ایلام در سال جاری با افزایش قابل توجهی نسبت به سنوات گذشته، برنامه برون سپاری خدمات واکسیناسیون علیه بیماری‌های دامی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های برون سپاری خدمات دامپزشکی در راستای اشتغالزایی فارغ التحصیلان دانشگاهی رشته‌های دامپزشکی انجام می‌شود، افزود: این طرح در سال جاری نیز در استان آغاز شده و مورد استقبال فارغ التحصیلان دانشگاهی قرار گرفته است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دامپزشکی استان بیان کرد: در سال جاری تاکنون در قالب طرح برون سپاری خدمات در دامپزشکی ایلام، یک میلیون و ۱۰۱ هزار نوبت راس دام در ایلام علیه بیماری دامی توسط بخش خصوصی واکسیناسیون انجام شده است.

وی ادامه داد: درصد قابل توجهی از طرح برون سپاری خدمات در سال جاری به پیمان رفته و واگذاری طرح‌های مربوطه مطابق حجم اعتبارات تخصیص یافته ادامه دارد.

دارابی با اشاره به اینکه در این طرح فارغ التحصیلان دانشگاهی به عنوان واکسیناتور کار واکسیناسیون دام‌ها را انجام می‌دهند، ادامه داد: بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تاکنون در قالب این طرح به واکسیناتورهای بخش خصوصی پرداخت شده و پیش بینی شده در مجموع بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این طرح هزینه شود.

وی گفت: محدودیتی برای جذب واکسیناتور بخش خصوصی در قالب طرح برون سپاری در استان وجود ندارد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دامپزشکی استان تصریح کرد: برون سپاری خدمات دامپزشکی استان در فاز اول مربوط به بخش واکسیناسیون است و قرار است در فاز دوم و در آینده‌ای نزدیک در دیگر بخش‌ها از جمله نظارت بر فرآورده‌های خام دامی انجام گیرد.

دارابی بیان کرد: تمامی اقدامات دامپزشکی برای اجرای طرح‌های برون سپاری، اشتغال برای فارغ التحصیلان بیکار حوزه دامپزشکی در استان است.

  • نویسنده : الهام مهدیان