اقدامات بازرسی فنی پالایشگاه گاز ایلام برای شروع فصل سرد سال
اقدامات بازرسی فنی پالایشگاه گاز ایلام برای شروع فصل سرد سال
رئیس بازرسی فنی شرکت پالایش گاز ایلام گفت: در راستای آمادگی برای ورود به فصل سرما، بازرسی فنی در قالب بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفرساعت کار در بخش های مختلف از جمله مکانیک، خوردگی، جوش و غیره، از ۴۷ تجهیز ثابت در ۲۰۱ مرتبه بازرسی به عمل آورده و درخواست های تعمیراتی لازم را صادر کرده است.

«بهزاد پرچم پور» در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری سپهر ایلام با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال، از بدنه ۱۲ تجهیز ثابت دارای امکان ورود و ۱۶ تجهیز بدون امکان ورود در تعمیرات اساسی و برنامه های پایشی، ضخامت سنجی انجام شده است، افزود: از یک هزار و ۷۲۰ نقطه از خطوط لوله کشی در سطح پالایشگاه ضخامت سنجی انجام و در موارد لازم درخواست تعمیراتی صادر شد.

وی با بیان اینکه در شش ماهه اول سال جاری ۲۹ مورد تست نشتی و فشار تحت نظر بازرسی فنی انجام گرفته است تصریح کرد: از ۱۷۸ مورد ادوات بالابری و کمک بالابری بازرسی به عمل آمد و برای آنها گواهینامه صادر شد.

رئیس بازرسی فنی شرکت پالایش گاز ایلام تاکید کرد: آزمون های غیرمخرب پیشرفته به روش PAUT بر روی ۶ تجهیز ثابت شامل ۳ برج و ۳ مخزن تحت فشار و ۴ مورد از خطوط لوله کشی، نظارت بر اجرای یک هزار و ۴۳۴ اینچ فیتاپ و جوشکاری، ۷۴۱ اینچ تنش زدایی، و نیز انجام یک هزار و ۳۶۸ اینچ رادیوگرافی و تفسیر فیلم و ۵۷۶ اینچ آزمون مایع نافذ از دیگر فعالیت های این واحد در شش ماهه اول سال جاری بوده است.

پرچم پور با اشاره به اینکه در این مدت، در قالب ۸۹ درخواست بازرسی کالا از شش هزار و ۱۹ عدد جنس، بازرسی به عمل آمده است گفت: برای خریدهای جدید کالا، در قالب ۳۵ فرم طرح بازرسی و آزمون شرایط اختصاصی تعیین و فعالیت های بازرسی مرتبط با ۹ پروژه ساخت تجهیزات در این مدت پیگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه بازرسی دوره ای برق و ابزار دقیق مطابق برنامه ریزی صورت گرفته انجام و ۱۰۱ مورد بازرسی تست و کالیبراسیون PSV انجام شده است، افزود: در حوزه خوردگی ۳۶ عدد کوپن و پروب ER تعویض و مورد ارزیابی قرار گرفت و ۲۱ مورد بازرسی سندبلاست و رنگ، از بیش از دو هزار مترمربع سطح انجام و ۲۵ مورد بازرسی از سامانه حفاظت کاتدی طی این مدت انجام شده است.

پرچم پور اظهار داشت: مطالعات ارزیابی قابلیت سرویس دهی سه تجهیز، نظارت بر تعمیرات اساسی دو مخزن ذخیره، تعویض تیوب باندل یک کولر هوایی، راه اندازی یک عدد بویلر و نیز انجام آزمایش ترموگرافی و متالوگرافی تیوب های یک کوره، و بعلاوه برگزاری جلسات کمیته خوردگی و IOW شیرین سازی و همچنین تجهیز کلدباکس از مهمترین فعالیت های این واحد در خارج از تعمیرات اساسی امسال بوده است.

  • نویسنده : الهام مهدیان