افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در  استان به ۵۳۶ نفر
افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در  استان به ۵۳۶ نفر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام گفت : در 24 ساعت گذشته 6 مورد مثبت ابتلای به ویروس کرونا در استان گزارش شده است که با احتساب این بیماران، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان به ۵۳۶ نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، دکتر “محمد کریمیان” ظهر امروز(۱۴ اردیبهشت) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۶ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان ایلام گزارش نشده است، یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا در استان تا کنون ۵۴ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده ند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام با تاکید بر اینکه بهترین راه مقابله با کرونا رعایت نکات بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند است، ابراز کرد: مردم عزیز هم استانی باید خطر کرونا را همچنان جدی بگیرند و به توصیه های بهداشتی و خودمراقبتی توجه کنند.

کریمیان با اشاره به اینکه مردم استان بیش از گذشته نسبت به رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اهتمام داشته باشند، خاطرنشان کرد: ثبت نام در طرح غربالگری سلامت، کاهش میزان حضور در اماکن عمومی و همچنین مراجعه به مراکز درمانی در صورت داشتن علائم به مردم عزیز توصیه می شود.    

وی در پایان با تقدیر از اعضای ستاد استانی مبارزه با کرونا به ویژه استاندار ایلام و همه مدیران دستگاه های اجرایی، خاطرنشان کرد: رسانه ها نقش مهمی در راستای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه مبارزه همه گیر با شیوع ویروس کرونا داشتند و این نقش باید همچنان تداوم داشته باشد.                                    

بر اساس اعلام وزارت بهداشت در استان ایلام ۴ شهرستان بدره، دهلران، ملکشاهی و هلیلان در وضعیت سفید از نظر ابتلا به کرونا قرار دارند.

  • نویسنده : الهام مهدیان