افزایش تولیدات حرکت در مسیر تحقق سال جاری است
افزایش تولیدات حرکت در مسیر تحقق سال جاری است
استاندار ایلام با اشاره به شعار سال جاری تحت عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" اشاره کرد و گفت:هر قدر ما به عنوان کارگزاران دولت و خدمت‌گذاران مردم حمایت خود را از صنعت‌گران بیشتر کنیم به‌طور قطع تولیدات نیز بیشتر می شود و این افزایش تولیدات نیز حرکت در مسیر تحقق شعار سال ۱۴۰۳ خواهد بود‌.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام؛ حسن بهرام نیا در آیین افتتاح نمایشگاه نوروزی عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی و سوغات استان افزود: بر اساس شعار سال ۱۴۰۳، امروز این هم‌افزایی از سوی مسئولان استانی و فعالیت بیشتر صنعت‌گران برای محقق شدن شعار سال ضروری است.

وی به ظرفیت‌های استان درهمه حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد و اظهار داشت: استان ایلام ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که با مشارکت مردم و حمایت و پشتیبانی مسئولان این ظرفیت‌ها بالفعل خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان افق پیش‌روی استان در حوزه گردشگری و صنایع دستی را بسیار امیدبخش و مثبت ارزیابی و تصریح کرد: سال گذشته استان ایلام، استان،نوظهور گردشگری در کشور شناخته شد.

بهرام نیا با بیان اینکه توجه به بحث صنایع‌دستی و گردشگری، اشتغال، رونق اقتصادی و توسعه را به دنبال دارد و در سفره مردم تاثیر خود را نشان خواهد داد،گفت: استان ایلام در سالی که گذشت پذیرای ۳ میلیون مسافر بود و اقامت گردشگران به استان ایلام در مقایسه با سال گذشته ۵۲ درصد رشد داشت و ۳۳ رشته صنایع دستی گویای هنرنمایی صنعت‌گران استان است.

وی از رشد ۵۲ درصد میزان گردشگرانی که در استان اقامت داشتند خبر داد و افزود: از تاریخ ۲۲ اسفندماه تا ۲۷ اسفندماه سال۱۴۰۱، ۵ هزار و ۵۴۸ گردشگر در استان اقامت داشتند که این آمار در سال ۱۴۰۲ در مقطع زمانی ذکر شده به ۱۱ هزار و ۵۸۵ گردشگر رسیده است که این مقایسه، رشد ۵۲ درصدی گردشگران را نشان می‌دهد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با قدردانی از صنعت‌گران استان و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برای حمایت و پشتیبانی از صنعت‌گران استان، اظهار داشت: ۳۳ رشته صنایع‌دستی گویای هنرنمایی صنعتگران استان است  که از هر پنجه این صنعت‌گران هنر می‌بارد و تاریخ و هویت استان و هنر و هنرنمایی مردم استان را در سطح کشور معرفی می‌کنند.

وی از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و میراث فرهنگی استان در بر‌پایی نمایشگاه‌ها، اقامت‌گاه‌ها و آماده‌سازی بوم‌گردی‌ها قدردانی کرد و ضمن تاکید بر نظارت‌ها، خواستار تقویت فضای مفرح و پرنشاط برای همشهریان و مهمانان نوروزی شد.

  • نویسنده : الهام مهدیان