افزایش تعداد مبتلایان کرونا به ۵۲۴ مورد در ایلام
افزایش تعداد مبتلایان کرونا به ۵۲۴ مورد در ایلام
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام گفت: از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد ۵۲۴ نفر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، دکتر “محمد کریمیان” ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۲ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده که با احتساب این موارد تعداد متوفیان بیماری کرونا در استان به ۵۳ مورد افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان تا کنون ۳۵۹ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و هم اکنون نیز ۳۱ نفر از مبتلایان در بیمارستان های استان بستری هستند.

کریمیان گفت: بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا مربوط به شهرستان ایلام با ۲۴۹ است و شهرستان های ایوان با ۷۴ نفر، مهران با ۴۶ نفر، دهلران با ۲۸ نفر، آبدانان با ۲۹ نفر، دره شهر با ۲۲ نفر،چرداول با ۲۱ نفر، ملکشاهی با ۲۰ نفر، سیروان ۱۴، بدره با ۱۳ نفر و هلیلان نیز با ۸ نفر در رتبه های بعدی از نظر تعداد مبتلایان به کرونا قرار دارند.

وی  با تاکید بر تداوم رعایت اصول بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند از سوی شهروندان، خاطرنشان کرد: مردم شریف استان خطر ویروس کرونا را جدی بگیرند و بیش از گذشته نسبت به رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اهتمام داشته باشند.

گفتنی است، براساس نتایج آزمایشات ارسالی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور اولین مورد مثبت کرونا در استان ایلام در تاریخ ۱۰ اسفندماه ۹۸ گزارش شد و در تاریخ ۱۷ اسفند ۹۸ نیز اولین فرد مبتلا به کرونا در استان ایلام جان خود را از دست داد.

  • نویسنده : الهام مهدیان