اعلام خطر استاندار ایلام در پی رشد فزاینده مبتلایان به کرونا در استان
اعلام خطر استاندار ایلام در پی رشد فزاینده مبتلایان به کرونا در استان
استاندار ایلام گفت: مبتلایان به کرونا در استان به شدت در حال افزایش و نگران کننده است و می بایست تمهیدات لازم در شهرستان های مجاور با استان های دارای شرایط قرمز کرونا اندیشیده شود.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “قاسم سلیمانی دشتکی” در بیست و پنجمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا، افزود: دیروز و امروز بدترین روز کرونا در استان می باشد و در پی مبتلا شدن تعداد زیادی که یک رکورد بی سابقه از روند بیماری تاکنون در استان است نشست اضطراری برگزار و در همین جا اعلام خطر می کنم.
رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه ایلام مابین سه استان قرمز کرونا قرار دارد، اظهار داشت: برای شهرستان های همسایه سه استان مذکور به ویژه شهرستان های حوزه جنوب استان یک وضعیت خطرناک متصور است که نیازمند رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی توسط مردم و تدابیر دستگاه های درگیر در کار است.
وی ادامه داد: متاسفانه ارتباطات رفت و برگشت مابین شهرستانهای مجاور با این استان ها زیاد و نگران کننده است و این یکی از عوامل مهم رشد شدید افزایش مبتلایان است.
استاندار ایلام به عوامل دیگر افزایش جهشی رشد مبتلایان به کرونا در استان اشاره و تصریح کرد: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی، برگزاری مراسمات مختلف جشن عروسی و عزا و غیره مزید بر علت شده است بطوریکی گزارش شده است در یک مراسم مشابه در استان های مجاور ۱۲۰ نفر مبتلا به کرونا شده اند!
وی خاطرنشان کرد: مراسمات و هجوم بی وقفه مردم به بازار و گردشگاه ها و تفریگاه ها فاجعه به بار می آورد و مردم به خاطر حفظ جان خود هم که شده است مراعات بکنند چرا که کار از توصیه گذشته است.
سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه که مسئولان خواستار ادامه روند زندگی و فعالیت مردم اما با رعایت پروتکل های بهداشتی هستند، افزود: اما این به منزله عادی سازی شرایط کرونا نیست، بنابراین مردم در مکان های عمومی و محل کار ضمن اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی حتما از ماسک استفاده کنند.
وی با عنوان این مطلب که ناچار به رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم، تاکید کرد: اگر هشدارها را جدی نگیریم پاسخ پشیمان کننده ای از کرونا خواهیم گرفت.

  • نویسنده : الهام مهدیان