اساسنامه منطقه آزاد مهران تا یکماه آینده در هیات دولت تصویب می شود
اساسنامه منطقه آزاد مهران تا یکماه آینده در هیات دولت تصویب می شود
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در نشست شورای اداری استان ایلام، گفت: تلاش خواهیم کرد ظرف یک ماه آینده اساسنامه منطقه آزاد مهران در دولت تصویب شود.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “سعید محمد” روز شنبه در آیین معارفه منطقه آزاد تجاری – صنعتی مهران در نشست شورای اداری استان با اشاره به اینکه ۵.۵ میلیارد یورو از محل تهاتر نفت برای تجهیز زیرساخت های هفت منطقه آزاد که سال گذشته تصویب، ابلاغ و اختصاص یافته است، اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد ظرف یک ماه آینده اساسنامه منطقه آزاد مهران در دولت تصویب شود.

وی با عنوان این مطلب که پس از تصویب منطقه آزاد مهران، هیات مدیره معرفی و هیات مدیره نیز مدیرعامل منطقه آزاد مهران را مشخص می کند، اضافه کرد: پس از تدوین طرح جامع که حدود ۶ ماه به طول می انجامد سپس منطقه محصور و زیرساخت ها در این منطقه ایجاد می شود.

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورا مناطق آزاد با بیان اینکه سرمایه گذار در مناطق آزاد باید دارای اهلیت باشند، افزود: رسیدگی به موضوع مالکیت زمین ها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: منطقه آزاد اروند معین منطقه آزاد مهران خواهد بود و مشاور هم مشخص گردیده و به وی تاکید شده که برای پیشرفت کار با استانداری ایلام هماهنگی لازم داشته باشد.

وی یادآور شد: با توجه جمعیت نسبتا کم استان می‌توانیم با استفاده از مناطق آزاد اشتغالزایی قابل توجه داشته باشیم که لازمه آن سرمایه گذاری است که باید به آن بطور ویژه توجه شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با تاکید بر این نکته که سوداگری زمین در مناطق آزاد ممنوع است، گفت: در واگذاری زمین ها باید دقت شود و تمامی زمین طبق قانون با اهلش سپرده شود.

در پایان این نشست با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، استاندار ایلام و مجموعه مسئولان استانی نورالدین رحیمی بعنوان مدیر دفتر منطقه آزاد مهران منصوب و معرفی شد.

  • نویسنده : الهام مهدیان